خلاصه ماشینی:
"آموزش اقدام در راستای ایجاد تکثر در آموزش روزنامهنگاری و ارتباطجمعی نویسندگان:کارمن ال منینگ میلر-کارن براون دانلپ ترجمه:حسن نورائی بیدخت مقدمه بیش از سه دهه بعد از آنکه کمیسیون کرنر( kerner Commission )در سال 5691 به طرز اعجاب انگیزی توجه خود را روی مسائل مربوط به تنوع در روزنامهنگاری امریکا متمرکز ساخت،دست اندر کاران آموزش روزنامهنگاری و سازمانهای خبری،تلاشهای خود برای تحقق فراگیری و جامعیت بیشتر خواسته شده در آن گزارش را مورد بررسی قرار میدهند.
که در آن زمان AEJ خوانده میشد-نیز از عوامل مؤثر بر اقدام در راستای تکثر آموزش روزنامهنگاری به حساب میآمدند در سال 4891،برنامههای روزنامهنگاری دانشگاهی انگیزه بیشتری برای تحول پیدا کرد و آن هنگامی بود که شورای اعتبار مربوط به آموزش روزنامهنگاری و ارتباطجمعی( ACEJMC )، استاندارد 21 را پذیرفت و روی چند فرهنگی گرایی متمرکز شد.
نکتهء عمدهای که در این مقاله بدان پرداخته میشود پاسخ دادن به این سؤال است که مطالعات جاری پیرامون آموزش روزنامهنگاری و ارتباطجمعی چه میکنند؟در این مقاله مسائل پذیرش و نگهداری دانشجو،استخدام و نگهداری اعضای هیأت علمی و کادر اداری و برنامه درسی مورد بررسی قرار میگیرد.
در سال 8991،در میان مردان، میانگین حقوق استادان اسپانیایی تبار بیش از استادان متعلق به سایر گروههای اقلیتی بود(رجوع شود به جدول 6) این ارقام با نتایج یک تحقیق انجام گرفته توسط رایف Riffe ،سالومون Salomone و استمپل Stempel نیز تطابق *در امریکا اکثریت دانشجویان دورههای کارشناسی و کارشناسی ارشد روزنامهنگاران را زنان تشکیل میدهند."