خلاصه ماشینی:
"برای نیل به این هدف،آگاهی از تاریخ مالزی و چالشهای فراوانی که این کشور در طول تاریخ خود تجربه کرده است،و نیز کسب بصیرت در ارتباط با گذشتهی تاریخی،تجزیه و تحلیل حقایق تاریخی و چگونگی شکلگیری و پیدایش کشور جدید مالزی،نقش حیاتی بازی میکند.
>رؤوس محتوای تاریخ در دورهی ابتدایی @گذشتهی خانواده و همسایگان و گذشتهی مدرسهی ما؛ @هویت ما(تاریخ و افسانهها،سرود و پرچم ایالتی،نمادها و نشانهها،مکانهای مهم در محل زندگی ما)؛ @نشانهای هویت ملی(سرود و پرچم ملی،آثار مهم تاریخی،نمادها و نشانهها)؛ @تاریخ مالایا(سلطاننشین مالاکا، تاریخ اولیهی سابا و ساراواک،دوران استعمار-استقلال و پیدایش کشور مالزی)؛ @میراث تاریخی؛ @هنرها و فرهنگ؛ @وحدت ملی؛ @پیشرفتها و افتخارات ملی Local[ ]Studies,2001 .
پیدایش سلطاننشین مالاکا،افتخار کشور ما این مبحث بر پیدایش سلطاننشین مالاکا به عنوان دولتی قوی و با ثبات در مجمع الجزایر مالزی در اواخر قرن پانزدهم و اوایل قرن شانزدهم متمرکز است.
مطالعهی تاریخ محلی در این قسمت دانشآموزان هر ایالت، تاریخ ایالت خود را مطالعه میکنند: @پیدایش نخستین حکمرانان؛ @توسعهی اجتماعی و اقتصادی؛ @توسعهی دین شامل گسترش نهادهای دینی(مسجدها،معبدها و کلیساها)بنیادها و مراکز رفاهی؛ @تاریخ نهادهای ملی و آموزش و پرورش محلی؛ @تاریخ نهادهای رفاهی محلی از قبیل بیمارستانها،مراکز نمایشهای هنری، یتیمخانهها و قبرستانها؛ @تاریخ ساختمانهای محلی،مراکز عمومی و دولتی،و آثار تاریخی؛ @سنتهای محلی؛ @وقایع مهم تاریخی و شخصیتهای محلی؛ @منشأ نامگذاری مکانها و جادهها؛ @آداب و رسوم و اسطورهها.
طراحی این نظام اداری که بتواند خدمات متفاوتی را به مردم ارائه دهد، تدوین خط مشیهای توسعهی اجتماعی -اقتصادی به منظور ارتقای زندگی مردم،و مشارکت در تشکیل سازمانهای منطقهای و بینالمللی،از جمله اقداماتی بوده که مالزی پس از استقلال انجام داده است."