چکیده:
در این تحقیق،در ابتدا با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی شاخصهای فرایندهای مدیریت دانش مورد بررسی قرار گرفته،سپس به اندازهگیری فرایندهای مدیریت دانش از دیدگاه نوناکا(شامل چهار فرایند مدیریت دانش که عبارتند از درونیسازی، برونی سازی،اجتماعیسازی،و ترکیب)و اثربخشی مدیریت دانش پرداخته شد.سپس ارتباط بین فرایندهای مدیریت دانش و اثربخشی مدیریت دانش با استفاده از رگرسیون گامبهگام و همبستگی تفکیکی مورد بررسی قرار گرفته است.نتایج تحقیق نشان داد که در دانشگاههای سطح شهر رفسنجان فرایندهای درونیسازی،برونیسازی،و اجتماعیسازی انجام میگیرد و فرایندهای درونیسازی،برونی سازی،و ترکیب در اثربخشی مدیریت دانش موثر میباشد.
خلاصه ماشینی:
"اثربخش بوده است یا خیر؟در صورتی که بخواهیم کل مدیریت دانش و اثربخشی را
در مورد اثربخشی مدیریت دانش نیز مقصود برآورده کردن
شاخصهای فرایندهای مدیریت دانش و اثربخشی آن و بررسی ارتباط فرایندهای
فرایندهای مدیریت دانش و اثربخشی آن پرداخته شده است.
دیگر با 11 سئوال برای بررسی وضعیت اثربخشی مدیریت دانش استفاده شد.
این تستها فرایندها و اثربخشی مدیریت دانش میباشند.
فرضیه تست میشود که" H1 :بین فرایندهای مدیریت دانش و اثربخشی مدیریت
برای بررسی این سئوال که آیا بین فرایندهای مدیریت دانش و
اثربخشی مدیریت دانش رابطهای وجود دارد از تحلیل رگرسیون چند متغیره استفاده
H6 :میزان اثربخشی مدیریت دانش در دانشگاه ولی عصر(عج)رفسنجان بیشتر از
خوب را نشان میدهد که در این تحقیق برابر 422/0 شده است.
برای آزمون فرضیات شمارههای 2 تا 6 این تحقیق،از آزمون t استفاده شده است.
شکل 1-تحلیل عاملی تاییدی فرایندها و اثربخشی مدیریت دانش
معادله خط رگرسیون از لحاظ آماری معنیدار است(مدل شماره 3،2،1).
متغیر وابسته(اثربخشی مدیریت دانش)را توسط متغییر مستقل(مرکب)تبیین میکند.
وابسته(اثربخشی مدیریت دانش)را توسط متغییر مستقل(ترکیب و برونیسازی)تبیین
برابر صفر نیستند و ضرایب محاسبه شده از لحاظ آماری معنیدار است.
درصد تغییرات در متغییر وابسته(اثربخشی مدیریت دانش)را توسط متغییر
سطوح اطمینان مورد ارزش (t) مشاهده شده نشان میدهد که a, b1 برابر صفر نیستند
دانش و اثربخشی آن باید بر روی درونیسازی،برونیسازی،و ترکیب صورت گیرد،به خصوص سرمایهگذاری بیشتری روی ترکیب که کمتر در این دانشگاهها اجرا میشود
شما تا چه اندازه از دانش موجود برای انجام شغلهای مختلف دانشگاه راضی"