خلاصه ماشینی:
""(اصف فیضی،هند)7 "محمد ارکون"،استاد زبان عربی و فرهنگ اسلامی دانشگاه پاریس،که مدتی نیز در دانشگاه تمپل تدریس میکرد،خواستار آن شده است که در زمینه بحثهای انتقادی،بورسیههای تحصیلی داده شود تا هم درباره ادیان و هم راجع به گفتوگوی آنها تحقیقاتی انجام پذیرد:"من خواستار قرائت انتقادی تازهای از کتاب مقدس (تورات،انجیل،قرآن)و انتقاد فلسفی از خرد الهیاتشناختی و تفسیری هستم.
"18 "حسن عسگری"،رئیس پیشین بخش جامعهشناسان دانشگاه اسلامی عیگر در هند و از همکاران اخیر مرکز مطالعات اسلام و روابط اسلام و مسیحیت کالجهای سلی اوک (sellyoak) و بیرمنگام انگلیس،از دیرباز از گفتوگوی صحیح ادیان که بر درک مطلقزدایی شده از حقیقت مبتنی باشد جانبداری کرده است:"کسی که اجازه ندهد جایگزینها یا آلترناتیوهایی در درون سنت مذهبیاش قرار بگیرند،احتمالا بیش از یک رویکرد مذهبی را نخواهد پذیرفت...
پانوشتها: (1)-برای کسب اطلاع از تاریخجه این دیرپاترین و سازمانیافتهترین گفتوگوی سه جانبه،رجوع شود به گزارش یوجین فیشر،"گفتوگوی سه جانبه اسلامی-مسیحی-یهودی انستیتو کندی"مندرج در نشریه"مطالعات مربوط به وحدت کلیساها" studies) (Journal of Ecunmenical دوره 19،شماره یک، زمستان 1982،صفحات 197-200 در آوریل 1989، گفتوگوی سه جانبه دیگری اینبار در سطح بین المللی و تحت حمایت نشریه JES و کنفرانس ملی یهودیان و مسیحیان؛نخستین نشست بسیار موفقیتآمیز سه روزه خود را تشکیل داد؛پنجمین نشست آن در ژانویه 1993 در گراز از اتریش برگزار شد.
در این زمینه،گفتوگویی در سال 1985 میان رفعت حسن و کانا میترا تحت حمایت نشریه JES انجام شد و متن آن در کتاب"آزادی مذهبی و حقوق بشر در ملتها و مذاهب"،نوشته لئونارد سویدلر(نیویورک و فیلادلفیا، Books and Ecunmenical press 1986,109 142-Hippocrene ،منتشر شد."