خلاصه ماشینی:
"این نظریه دربارهء فضاهای مقدس که آن را به یک لنز تشبیه میکند،این معنی را میرساند که مکانها مقدس هستند برای اینکه آنها یک عملکرد مذهبی را ارائه میکنند،6نه به خاطر اینکه خاصیتهای فیزیکی عجیب و غریب یا زیباییشناسانه دارند.
با ذکر دیگر رویدادهای مهم مذهبی مرتبط با آن نظیر (به تصویر صفحه مراجعه شود) داستانهای ابراهیم و اسحق، Melchizedek پادشاه Salem و نردبان یعقوب در میان حکایات تورات و غیر تورات که در آنجا اتفاق افتاده است-روشن میشود که یک مکان مقدس میتواند عقاید گوناگونی را دریافت کند و بنابراین حتی به صورت قویتری مقدس شود.
120,123 همانگونه که اسن موارد اظهار میکنند،خداوند به طور واضح(و دیدنی)حضور ندارد، (به تصویر صفحه مراجعه شود) ولی در عین حال کعبه در واقع به نقطهء ارتباط بین خدا و بشریت تبدیل میشود.
شکل دیگر این دایره به وسیلهء خم کردن دوازده تا شانزده[ترکه] بید جوان ایجاد میشود که از یک ربع دایره به جهت ربع مخالف صورت میگیرد[؟]طبق گفتهء Black ELK ،بیدها به صورتی قرار داده شدهاند که چهار گوشهء دنیا را مشخص میکنند.
توضیحات راهب بزرگ بیثباتی75منطق فضای مقدس را (به تصویر صفحه مراجعه شود) نشان میدهد که در هر شکل خود معنی پیدا میکند.
اگر تنها نظام بنیادسن نباشد-که طبق آن مردم به دنیا انتظام میدهند و آن را تفسیر میکنند-خود این کالبد یک فضاستبعضی (به تصویر صفحه مراجعه شود) وقتها حتی یک فضای مقدس مشکل شکلهای Yoga Trantric ،که در آن بدن برای تغییر شکلهایی که توسط یوگا عملی میشود،به زمین تبدیل میشود."