خلاصه ماشینی:
"به همین دلیل، در این لایحه از معیاری تغییر ناپذیر و ثابت استفاده شده و جزای نقدی روزانه حداکثر یک چهارم از درآمد روزانه فرد محکوم را شامل می شو د و به نظر می رسد که این میزان از درآمد با توجه به حداکثر روزهای پیش بینی شده (یک سال) خلل چندانی در فراهم کردن معاش محکوم علیه و اعضای خانواده وی ایجاد نمی کند؛ اگر چه تعیین میزان درآمد روزانه فرد بویژه در مورد مشاغل غیر دولتی امر ساده ای نیست و قاضی پرونده ممکن است ابزارها و اطلاعات لازم را برای تعیین این میزان در اختیار نداشته باشد.
برای نمونه ، در فرضی که درآمد روزانه شخص 8 هزار تومان بوده و به علت ارتکاب جرم مستوجب مجازات حداکثر تا 6 ماه حبس تحت تعقیب قرار گرفته شده ، در صورتی که دادگاه خواستار تعیین جزای نقدی روزانه به منزله یکی از مجازاتهای اجتماعی باشد، ابتدا یک چهارم درآمد روزانه ( یعنی 2 هزار تومان) را به طور ثابت تعیین کرده و در وهله بعد ، روزهای پرداخت را مشخص می کند که در این مورد حداکثر 180 روز است.
با توجه به اینکه می توان مجازاتهای یاد شده را افزون بر مجازات اصلی به منزله مجازات تکمیلی نیز اعمال کرد، پرسش این است که برای نمونه در صورتی که محرومیت از حقوق به منزله مجازات تکمیلی بر دوره مراقبت افزوده شد و به شکل یکی از شرایط دوره مراقبتی قرار گرفت، در صورت تخلف از شرایط ، مجازات مقرر در ماده 12 قانون اعمال خواهد شد یا ماده 28؟ در این مورد، با توجه به اینکه فعل واحد مشمول عنوانهای متعدد تخلف شده، مطابق قاعده تعدد اعتباری، منعی در اعمال مجازات اشد به نظر نمی رسد."