خلاصه ماشینی:
به همین علت ظرفیت خالی کارخانهها زیاد شده است و در این مسابقه تولید و ارائه کالاهای مختلف،شرایط به نفع مصرفکنندگان در حال تغییر است و قدرت انتخاب برای مشتریان افزایش پیدا کرده است.
از اینرو کوشیدند با همفکری و همکاریهای سایر علوم برای بسیاری از مسائل و موضوعات تازه،در سطحی برتر،پاسخهای شایستهای بیابند، و بدین ترتیب مطالعات بین رشتهای در این حوزه علمی-بازاریابی به راه افتاد.
گزارههای یاد شده از سوی سخنران این سمینار معرفی شد تا در پرتو آن بتواند به برکات تعامل علوم بازاریابی و روانشناسی اشاره کند،با این توجه که به تقویت ارتباط با مشتریان بینجامد.
تیپهای حرکتی سخنران تیپهای حرکتی را با چنین ویژگیهایی معرفی کرد: *انسانهای عالی طلب و جدی هستند *دوست دارند تمام کارها به نحو احسن انجام شود *مسئولیتپذیر هستند *سختگیر هستند *جدی در مدیریت و بدون تعارف (به تصویر صفحه مراجعه شود) مدل 1 *کار برای آنها در درجه نخست قرار دارد *صفت مشخصه آنها خشم است *مناسب شغلهای پرچالش هستند *تمایل به کسب و کارهای مستقل دارند.
رفتار بازاریاب در مقابل مشتریان «احساسی» در مقابل تیپهای حرکتی،«بازاریاب»، باید جنبههای انسانی موضوع را برای آنها تشریح کند.
تیپهای ذهنی سخنران سمینار،در تشریح این تیپهای ذهنی،به ویژگیهای متعددی به این شرح اشاره کرد: *بسیار دانش طلب هستند *بیشتر وقتشان در مطالعه و تحقیق میگذرد *در هر حالت علامت سوال دارند *بیش از حد درگیر جزئیات میشوند *خیلی کند بوده و دیر تصمیم میگیرند *مناسب شغلهای مدیریت نیستند *صفت مشخصه آنها ترس است.