خلاصه ماشینی:
"مصطفی رحماندوست: دانشگاه شیراز و بهطور کلی محافل آکادمیک میتوانند در کنار همایشهای آسیبشناسی نقد، مشکلاتی نظیر عدم توجه به مخاطب و به رسمیت نشناختن او را نیز با حضور نویسندگان و مترجمان این حوزه بررسی کند (به تصویر صفحه مراجعه شود) مصطفی رحماندوست: آشنایی با مراکز مطالعات دبیات کودک مهم بود مصطفی رحماندوست،نویسنده و شاعر کودک و نوجوان،برپایی همایش آسیبشناسی نقد ادبیات کودک و نوجوان در شیراز را بسیار مثبت ارزیابی کرده،میگوید:«یکی از مهمترین دستاوردهای این همایش،آشنا شدن منتقدان و برخی از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان با مرکز مطالعات ادبیات کودک شیراز بود،اما این مرکز باید ضمن برگزاری همایشها و سخنرانیهایی درباره نقد،آسیبشناسی ادبیات کودک و مشکلاتی را که در حوزه تولید کتاب وجود دارد نیز در برنامه کاری خود قرار دهد.
» (به تصویر صفحه مراجعه شود) اقبالزاده درباره کیفیت همایش آسیبشناسی نقد ادبیات کودک و نوجوان میگوید:«به دلیل نداشتن امکانات و محدودیتهای زمانی و مکانی،برخی از سخنرانیها برای همه قابل استفاده نبود؛چون همایش بهطور فشرده در یک نصف روز برگزار شد و مهمانان ناچار بودند از میان دو همایش،یکی را انتخاب کنند و همین محدودیتها و مسائل جانبی،این حرکت مهم برای روشمند و نظاممند کردن نقد ادبیات کودک و نوجوان را دچار تغییراتی کرد.
» فاطمه زمانی: برخی از سخنرانان همایش را نمیشناختیم فاطمه زمانی،مترجم و منتقد ادبیات کودک و نوجوان نیز کمبود وقت برای برپایی جلسات را مهمترین مشکل همایش آسیبشناسی نقد ادبیات کودک و نوجوان دانسته،میگوید:«نمیتوان لزوم برپایی چنین همایشهایی را نادیده گرفت،اما متاسفانه همه سخنرانیها در یک روز و در دو اتاق جداگانه برگزار میشد و مخاطبان نمیتوانستند هر دو سخنرانی را گوش کنند و ناچار بودند یکی را بر دیگری ترجیح دهند و همین باعث ناراحتی سخنرانی جلسه دیگر میشد."