چکیده:
چشمداشتها از دانشگاهی ویژهی دختران،آن است که فرآوردههای دانشگاهی ویژهئی نیز داشته باشد.از این رو،ارزشیابی پایاننامههای دانشجویانی که دورههای فراکارشناسی را در گذر چند سال به پایان رساندهاند،نه تنها سودبخشی برنامهی آموزشی دانشگاه را آشکار میکند،که میزان بهبود فرآوردههای آن را نیز در گذر زمان نمایان میسازد.44 پایاننامه از پنج دانشکدهی چنین دانشگاهی به روش یکبختانه برگزیده و از سوی دو ارزشیاب جداگانه ارزشیابی شدند.
یافتهها از گمانهی پژوهشی پشتبانی میکند،زیرا ارزهها نشاندهندهی پایین بودن چون بود(کیفیت)پایاننامهها و نبود هیچ گونه بهبودی در آنها در گذر چند سال است.بازنگری در درونداشتها،روشها،و ابزارهای به کاربرده شده در آموزش دانشگاهی،میتواند بهبود بازخورد دانشپژوهانه را در دانشجویان و فرآوردههای دانشگاهی در پی آورد.
خلاصه ماشینی:
"اندیشههای نوین تربیتی
دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی
دانشگاه الزهرا س
تاریخ دریافت مقاله:5831/6/82
تاریخ بررسی مقاله:5831/6/82
تاریخ پذیرش مقاله:5831/21/42بازخورد دانشپژوهانهی
گروهی از دانشجویان دختر فراکارشناسی در ایران%
ارزشیابی پایاننامهها در گذر زمان
استادیار دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسی،دانشگاه الزهرا mhameedy@alzahra.
کارشناس ارشد و پژوهشگر آموهشکدهی زهرائیان
کارشناس ارشد و پژوهشگر آموهشکدهی زهرائیان
کارشناس ارشد و پژوهشگر آموهشکدهی زهرائیانچکیده
چشمداشتها از دانشگاهی ویژهی دختران،آن است که فرآوردههای دانشگاهی ویژهئی نیز داشته باشد.
رو،ارزشیابی پایاننامههای دانشجویانی که دورههای فراکارشناسی را در گذر چند سال به پایان رساندهاند،نه
تنها سودبخشی برنامهی آموزشی دانشگاه را آشکار میکند،که میزان بهبود فرآوردههای آن را نیز در گذر
زمان نمایان میسازد.
44 پایاننامه از پنج دانشکدهی چنین دانشگاهی به روش یکبختانه برگزیده و از سوی
و نبود هیچ گونه بهبودی در آنها در گذر چند سال است.
به کاربرده شده در آموزش دانشگاهی،میتواند بهبود بازخورد دانشپژوهانه را در دانشجویان و فرآوردههای
دانشگاهی در پی آورد."