خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) نمای بیرونی موزه امام علی(ع)در بلوار اسفندیار در بخش تابلوهای نقاشی و تصویرگری،اسامی تکراری مینمایند و از هر سه-چهار تابلو،یکی به نام هنرمندی از دوستان قدیمی و همکاران دیرین رییس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران است،هرچند او یک هفته پیش میزش را به دیگری سپرد.
سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران به عنوان متولی مستقیم این موزه از زمان طراحی،احداث،گشایش و بازدید و بهرهبرداری عمومی،موزهی امام علی(ع)را همزمان با چند مجتمع و موزهی دیگر در واپسین روزهای ریاست محمد علی زم افتتاح کرد و کارنامهی فرهنگی این روحانی سرشناس را-که پیش از آن، سالها بر حوزهی هنری سازمان تبلیغات اسلامی مدیریت کرده بود-قطورتر کرد.
موزهی امام علی(ع)با مجموعهای از تابلوهای نقاشی،نگارگری و خوشنویسی،فاقد شاخصههای یک موزه(گنجینه)است، چرا که عنصر قدمت،مهمترین مولفهی شکلگیری یک موزه است و بازدیدکننده انتظار دارد چیزی غیر از آثار،اسناد و بر جای ماندههای قدما را نبیند."