چکیده:
انگیزش از مهمترین زمینههای روانشناسی ورزش و یکی از عوامل اثرگذار در تدریس،تمرین و رقابت است.در این پژوهش،به بررسی ارتباط انگیزش با عوامل آمادگی جسمانی،مهارتی و علمی معلمان مرد تربیتبدنی شرکتکننده در مرحلهء کشوری پانزدهمین دوره مسابقات علمی،فرهنگی و ورزشی که در هفت گروه سنی طبقهبندی شدهاند،پرداخته شده است.جامعه آماری پژوهش شامل 564 نفر از معلمان مرد تربیتبدنی است که 571 نفر از بین آنهابه صورت تصادفی ساده انتخاب شدهاند.جمعآوری اطلاعات از طریق پرسشنامهء محققساخته انگیزش انجام گرفته که روایی و اعتبار آن تأئید شده است (a-58783) .عوامل مادگی جسمانی شامل آزمونهای انعطافپذیری تنه،چابکی،پرش جفت عمودی،دراز و نشست،دو 0061 متر و عوامل مهارتی شامل ضربه به دیوار در فوتبال،دریبل در بسکتبال،ضربه به دیوار و پنجه و ساعد در والیبال و عامل علمی شامل پنجاه سوال چهارگزینهای از مطالب علمی و تخصصی تربیتبدنی و علوم ورزشی بود.برای آزمودن فرضیهها از آزمون آنالیز واریانس و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که بین انگیزش معلمان مرد تربیتبدنی در هفت گروه سنی تفاوت معنیداری وجود ندارد،بلکه برحسب میزان تحصیلات تفاوت معنیدار وجود دارد،اما برحسب مقطع تحصیلی که در آن تدریس میکنند تفاوت معنیداری وجود ندارد.بین انگیزش با عوامل آمادگی جسمانی و مهارتی معلمان مرد تربیتبدنی رابطهء معنیداری وجود ندارد ولی بین انگیزش با عامل(آزمون)علمی آنان رابطه معنیدار وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
"در این پژوهش،به بررسی ارتباط انگیزش با عوامل آمادگی جسمانی،مهارتی و علمی معلمان مرد
انگیزش با عوامل آمادگی جسمانی و مهارتی معلمان مرد تربیتبدنی رابطهء معنیداری وجود ندارد ولی بین
اجمالی به ذکر تحقیقاتی که در آموزش و پرورش در مورد انگیزش معلمان صورت پذیرفته است و بهطور غیرمستقیم با پژوهش حاضر ارتباط دارد اشاره میشود؛تحقیق زهرا آبدار اصفهانی(1)،حسین اسماعیلی(2)،اصغر
6-بین انگیزش معلمان مرد تربیتبدنی در هفت گروه سنی تفاوت معنیداری وجود ندارد.
7-بین انگیزش معلمان مرد تربیتبدنی برحسب میزان تحصیلات تفاوت معنیدار وجود دارد.
8-بین انگیزش معلمان مرد تربیتبدنی برحسب مقطع تحصیلی که در آن تدریس میکنند تفاوت معنیداری
9-بین انگیزش با عوامل آمادگی جسمانی معلمان مرد تربیتبدنی رابطهء معنیداری وجود ندارد.
01-بین انگیزش با عوامل مهارتی معلمان مرد تربیتبدنی رابطهء معنیداری وجود ندارد.
11-بین انگیزش و درجهء علمی معلمان مرد تربیتبدنی رابطه معنیدار وجود دارد.
ضریب همبستگی انگیزش با عوامل آمادگی جسمانی معلمان مرد تربیتبدنی و میزان معنیداری آن.
ضریب همبستگی انگیزش با عوامل مهارتی معلمان مرد تربیتبدنی و میزان معنیداری آن
ضریب همبستگی انگیزش با عامل علمی معلمان مرد تربیتبدنی و میزان معنیداری آن
وضعیت عوامل آمادگی جسمانی،مهارتی و علمی معلمان مرد تربیتبدنی و ارتباط آن با انگیزش آنها در هفت گروه سنی بحث و نتیجهگیری
نبود تفاوت معنیدار در انگیزش هفت گروه سنی معلمان مرد تربیتبدنی را میتوان به پشت سر گذاشتن
در مورد وجود تفاوت معنیدار بین انگیزش معلمان مرد تربیتبدنی برحسب میزان
جسمانی و مهارتی معلمان مرد تربیتبدنی رابطهء معنیداری وجود ندارد و این رابطه در مورد عوامل آمادگی"