خلاصه ماشینی:
"مشتری مداری،دیگر به مفهوم رسیدن به درجات بالا در بازار و امتیازهای برتر نیست،بلکه آگاهی از نیازهای آشکار و پنهان مشتری،پایه کار است.
در این فرهنگ و دیدگاه،مشتری فرد هوشمند و دانایی است که درباره تامین نیازهای خود به خوبی مطالعه و بررسی میکند و با ارزشگذاری و در نظر گرفتن امکانات و استعداد خود،به انتخاب میپردازد.
نیاز مشتری:نیاز مشتری عبارتست از هر نوع احساس کمبود روانی و فیزیولوژیکی که برای مشتری به وجود میآید و او تلاش میکند تا با بهرهگیری از استعداد و توانایی خود،نسبت به رفع آن اقدام نماید.
IR (به تصویر صفحه مراجعه شود) مشتری فرد هوشمند و دانایی است که درباره تامین نیازهای خود به خوبی مطالعه و بررسی میکند و با ارزشگذاری و در نظر گرفتن امکانات و استعداد خود،به انتخاب میپردازد.
مشتری مداری،دیگر به مفهوم رسیدن به درجات بالا در بازار و امتیازهای برتر نیست، بلکه آگاهی از نیازهای آشکار و پنهان مشتری،پایه کار است."