خلاصه ماشینی:
)برای شناخت استعدادها وتوانائیها در جهت به کارگماری صحیح و تشخیص برخی نیازهای آموزشی؛ -مصاحبههای عینی در محل کار و مصاحبههای استخدامی و در برخی موارد مصاحبههای بالینی و در صورت نیاز معرفی فرد به مراجع ذیصلاح(روانشناس بالینی و یا روانپزشک)جهت اتخاذ تدابیر لازم؛ -تشکیل دورههای آموزشی در ردههای مختلف برای پرورش روحیه سازندگی،نوآوری و رشد فکری و روانی و اجتماعی و حل مسائل دیگر از جمله افسردگی و اضطراب و استرسهای شغلی؛ -استقرار نظام تشویقی مناسب و ایجاد راهکارهایی برای افزایش بهرهوری از طریق ارتقا تعهد کارکنان به سازمان و بالعکس؛ -تهیه پرسشنامهها و تحقیق عملیاتی درخصوص کشف و ایجاد روشهای مناسب ارزیابی عملکرد و کارایی پرسنل و مدیران در جهت کمک به بخشهای توسعه منابع انسانی در سازمانها؛ -استقرار نظم و ایجاد محیطی برای دریافت و بکارگیری پیشنهادات ارزشمند از سوی کارکنان و بررسی عوامل محرک در امر مشارکت(توسعه فرایند مدیریت مشارکتی)؛ -ایفای نقش موثر در فرایندهای مربوط به توسعه و تحول سازمان که خود مبحث وسیعی را دربرمیگیرد؛ -اظهار نظر و ارائه پیشنهادات موثر در مورد فعالیتهای تبلیغاتی و کمک در توسعه بازاریابی در ابعادی که مستلزم شناخت بازرها و روحیات و نگرشهای مردم است؛ -توانایی همکاری با متخصصان در جهت توسعه و همگامی سازمان با استانداردهای جهانی از جمله ISO 9000 .