خلاصه ماشینی:
در اینجا به دو سوال اساسی باید پاسخ داد: 1-تکنولوژیهای مهم(کلیدی)کدامند؟ 2-این تکنولوژیها چگونه شناسایی میشوند؟ تکنولوژی و راهبرد عمومی بنگاه هدف هر بنگاه اقتصادی در یک بازار رقابتی دستیابی به یک مزیت نسبی در مقابل رقبای فعلی و آینده است.
اما تحولات تکنولوژیک به خودی خود ارزشی ندارند بلکه اثر آنها بر روی موقعیت رقابتی بنگاه است که ارزش آنها را مشخص میکند.
محدودیت منابع بنگاههای اقتصادی اجازه نمیدهد که همزمان روی همه تکنولوژیها سرمایهگذاری شود،بنابراین باید به دو پرسش اساسی پاسخ داد: تکنولوژیهای مهم و کلیدی کدامند؛این تکنولوژیها چگونه شناسایی میشوند؟ باید اذعان کرد که مفهوم راهبرد فنآوری در بسیاری از شرکتها به خوبی ترسیم نشده و تنها در برخی از شرکتها این مقوله به عنوان اساس حیات آنها بشمار میآید.
وی در ادامه افزود:باید اذعان داشت که مفهوم استراتژی تکنولوژی در بسیاری از شرکتها به خوبی ترسیم نشده و تنها در برخی از شرکتها این مقوله به عنوان اساس حیات آنها تلقی میشود.