خلاصه ماشینی:
"مراد از''''فلسفه‘‘چیست؟''''عقاید راجع به امور به غایت مهم‘‘ (بند1)،''''آموزهای دربارهء طبیعت انسانها‘‘(بند 8)،''''نظریهای دربارهء «خود»انسانی‘‘(بند 10)''''تصوری از«خود»‘‘(بندهای 11،12 و 22)، ''''نگرشی دربارهء«خود»‘‘(بند 12)موضوعاتی ا قبیل طبیعت غیر تاریخی بشر،طبیعت«خودی»،انگیزهء رفتار اخلاقی،و معنای زندگی بشر‘‘(بند 14)،''''جست و جوی حقیقت در باب یک نظام ما بعد الطبیعی و اخلاقی مستقل‘‘(بند 16)رشتهای به نام''''انسانشناسی فلسفی‘‘ (بند 18)،''''این تصور که ما[انسانها]ذاتی داریم که مقدم بر تاریخ است و قبل از آن تحقق دارد‘‘(همان)،''''گزارشی از''''طبیعت فاعل اخلاقی‘‘،که ''''به یک معنا،ضروری،نامشروط،و مقدم بر هر تجربه خاصی‘‘است‘‘ (همان)،''''بحث و جدل دربارهء طبیعت انسانها و حتا دربارهء اینکه اصلا چیزی به نام''''طبیعت بشری‘‘وجود دارد یا نه‘‘(بند 19)،''''نگرشهای راجع به طبیعت بشر و هدف بشر‘‘(همان)،ادعاهایی دربارهء هویت و طبیعت ذاتی اشخاص[انسانی]‘‘(همان)،''''پرسشهای راجع به هدف وجود بشر،یا معنای زندگی بشر‘‘(همان)،''''حقیقت راجع به خصائص یک نظام ما بعد الطبیعی و اخلاقی پیشین‘‘(همان)،''''بحث درباره طبیعت فاعل انسانی‘‘(بند 20)''''گزارشهای فلسفی درباره«خود»و عقلانیت‘‘(بند 21)،''''تصوری از طبیعت بشری‘‘(بند 22)،''''نظریهای دربارهء فاعل اخلاقی‘‘که دربارهء انسان بما هو انسان که با نگرش غیر تاریخی به آن نظر میشد از یک''''«خود»تجربی‘‘،چیزی بیش از یک''''فاعل که کاملا تخته بند اوضاع و احوال است‘‘میداند‘‘(بند 29)''''تمیز قاطع میان«خود»و اوضاع و احوالی که «خود»در آن قرار دارد،تمیز میان صفات«خود»و اجزاء«خود»،و میان اعراض«خود»و ذات«خود»‘‘(بند 30)،''''بحث دربارهء اینکه انسانها چگونه باید باشند‘‘(بند 33)،''''نظریهای دربارهء طبیعت بشر‘‘(همان)،''''توضیح ربط و نسبت میان نظم و نظامی که مقدم بر ما[انسانها]است و به ما داده شده است و طبیعت بشر‘‘(بند 36)، ''''آرائی در باب امور به غایت مهم:تصوراتی در خصوص جایگاه ما [انسانها]در عالم و مأموریتمان بر روی زمین‘‘(بند 46)."