خلاصه ماشینی:
"سخن خوب گفتن شرط کافی نیست با توجه به اهمیت مطبوعات در امر تبلیغ، بلافاصله این نکته هم باید در نظر گرفته شود که گردانندگان مطبوعات نباید تصور کنند:معنی تبلیغات یعنی صرفا توضیح دادن یا تفسیر افکار و اعتقادات و دانستههای یک نفر یا یک گروه یا یک نهاد برای دیگران.
نکته آخر اینکه اگر شکل و روند تبلیغات در مطبوعات،حالت مثبت و سازنده و اثربخش داشته باشد،پس از مدتی اثر آن بر سایر رسانهها ظاهر خواهد شد،و در نهایت گردانندگان امور تبلیغات رسانههای دیداری و شنیداری نیز خواهند آموخت که چگونه باید از بکارگیری عناصر متعصب خام یا جوانهای بیتجربه و یا حسودان مغرض در سیستم تبلیغاتی خود پرهیز کنند و در عوض رو به کسانی آورند که حتی اگر بلد نیستند سخن خوب بگویند، حداقل بتوانند خوب سخن بگویند."