خلاصه ماشینی:
"در واقع مفاهیم مطرح در این کتاب،همگی در قالب داستانهای کوتاه و با طرح پرسشهایی در خلال داستان(و البته در انتهای هر داستان)مورد بررسی قرار میگیرند و انتظار میرود که این شیوهی طرح مفاهیم،موجب درگیری بیشتر ذهن دانشآموز با مطلب شود که نتیجهی آن،درک صحیح و عمقی مطالب و تثبیت آنها در ذهن دانشآموزان است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) نکتهی قابل توجه دربارهی این شیوهی آموزش مفاهیم،آن است که احتمالا دانشآموز سال اول راهنمایی بدون کمک مربی یا والدین خود نتواند به تمامی پرسشهای مطرح شده پاسخ دهد یا تمامی نکات مورد توجه نویسندگان را متوجه شود.
درواقع با توجه به سن مخاطبان این کتاب،نمیتوان از آنها انتظار داشت که با کتابهای آموزشی مشابه که از زبانهای بیگانه به فارسی ترجمه شدهاند،ارتباط خوبی برقرار کنند؛چرا که تفاوت در دو مقولهی فرهنگ یادگیری و امکانات علمی موجب خواهد شد (به تصویر صفحه مراجعه شود) دانشآموز ایرانی نتواند از چنین کتابهایی بهرهی کامل ببرد."