خلاصه ماشینی:
"در وصایای متعدد اشکال در جائی است که با فرض تعدد وصایا و عدم کفایت ثلث بین آنها تعهدات مالی نباشد بر این تقدیر کدامیک از وصایا را باید مقدم داشت آیا ملاک در تقدیم بتقدم ذکری است یا مناط اعتبار چیز دیگری است؟مثلا اگر موصی وصیت کرده باشد که بهریک از زید و عمرو و بکر دو هزار ریال که مجموعا شش هزار ریال میشود داده شود و ثلث او بیش از چهار هزار ریال نباشد آیا در اینصورت این مبلغ به- دو نفر اول که در عبارت موصی جلوتر ذکر شدهاند داده خواهد شد یا مقدار موجود بنسبت بین آنها تقسیم شده و آنچه کسر آمده بهمه سرشکن میشود یا بطور دیگری باید عمل نمود؟ چیزیکه ممکن است مرجح تقدم ذکری واقع شود این استکه وصیت نسبت بآنچه در ذکر مقدم بوده حاصل گردیده و با عدم کفایت ثلث دیگر محلی برای آنچه بعد ذکر شده است باقی نمیماند."