خلاصه ماشینی:
"ایجاد یک رویهء اعلام شکایات و اعتراضها این چک لیست نمایانگر یک راهنما برای آنانی است که تمایل دارند یک رویهء بررسی شکایات را در شرکت یا سازمان خود تدوین کنند.
معایب اجرای یک رویهء اعلام شکایات معایب خاصی ندارد اما باید به خاطر داشت که چنین رویهای: نیازمند زمان و منابع است تا اثربخش باشد؛ اگر بیش از حد رسمی،باعث میشود که کارکنان میلی برای اعلام شکایات خود نداشته باشند.
3. یک جدول زمانبندی اجرایی را تعیین کنید در سازمانهای بزرگ،اغلب بهتر است که رویهء اعلام شکایات ابتدا به صورت آزمایشی اجرا گردد و هرگونه اقدام واقعی بعد از تکمیل این فرآیند آزمایشی صورت پذیرد.
8. بازخورد نتایج را ارایه کنید موفقیت فرآیند ارزیابی را به اطلاع همگان برسانید و به کارکنان اجازه دهید برای ایجاد یک رویهء اعلام شکایات و اعتراضها *بایدها سعی کنید نسخ رویههای مورد استفاده در دیگر سازمانها را به دست آورید."