خلاصه ماشینی:
"احتمال دارد شخصی استدلال کند که این موقعیت با موقعیت ویدیو گیم ها از جنبههای مختلف متفاوت است،زیرا آنها بصورت رقابتی مورد تجربه قرار میگیرند و در جایی که تجربه خود مخاطبان رقابتی است، هیچ قالب هنری غیررقابتیای وجود ندارد.
آیا نمایشنامه هملت به علت اینکه مخاطب ترغیب میشود تا بر علیه قاتل پدر هملت،طرفدار هملت باشد،از هنر بودن باز میایستد؟ شاید شخصی پاسخ دهد که گرچه ممکن است ما خودمان را در یک داستان،نمایش یا فیلم،طرفدار یک شخصیت داستانی بیابیم،اما این تجربه با آن چیزی که طرفداری از موفقیت خود در یک گیم است،بسیار دور میباشد.
او از رویکردی داستانی برای حل این مناقشات طرفداری میکند،رویکردی که به موجب آن اثر هنری مورد نظر از این لحاظ که آیا داستانی را با مسائل و اهداف هنرمندان شناخته شده در زمانهای گذشته به هنرمندانی که اثرشان محل مناقشه است مرتبط میسازد،مورد سنجش قرار میگیرد.
پیداست که جهانی هنر برای آنها در حال جوانه زدن است،و فرد نیازمند این نیست که قبل از اینکه به هنگام صدا کردن گیمها به عنوان یک قالب هنری خود را راحت بیابد،منتظر نمایش آنها در موزههای هنر مدرن باشد.
(5)-مجموعهای از شرایط ضروری برای اینکه چیزی بتواند یک ویدیو گیم باشد،ممکن است اینگونه بنظر آید:چیزی میتواند یک گیم ویدیو باشد که اگر(1)نمایشی بصری را باهم ادغام کند(2)به استفادهکننده این اجازه را بدهد که بتواند(3)وجود نمایش بصری را تغییر دهد،(4)بیان حرکت را ارائه دهد(5)با اراده،عملی تدریجی و ذاتی را به نمایش بگذارد(6)تا به برخی از مشکلات مواجهه کند(7)از هر قانون یا هدف ثابت و قراردادی(بصورت خارجی)منفک شود."