خلاصه ماشینی:
"برگزاری این نمایشگاه معادلات ذهنی بینندگان حرفهای گالریگرد،که منتظر دیدن آثاری از هنرمند یا هنرمندان حرفهای بودند،به هم زد و بر انتظار بازدیدکنندگان این نمایشگاه برای گشایش نمایشگاه سوم افزود؛چون برای قشر گالریگرد و البته خریداران آثار هنری نحوه گزینش هنرمندان به وسیله مدیریت گالری جذاب و مورد توجه است.
آثار اخیر او،که در این نمایشگاه روی دیوار گالری رفت، حاصل تلاش یک سال اخیر این هنرمند است،اما با آثاری که در کتاب نقاشیهای احمد نصر اللهی،نشر سیرنگ،0831،شاهد بودیم،تفاوتهایی آشکار کرده است.
او،که همچنان قطع مربع را برای کارهایش میپسندد،در این آثار،برخلاف کارهای دوره قبلش،به جای استفاده فراوان از خط و لکههای قوی رنگی،از فرمهای متعادل دایره و مربع بهره گرفته،گویی نقاش در خلق آثار جدیدش-که بیارتباط با اسطوره و نماد نیست-به آرامشی رازانگیز رسیده که از دنیای پرهیاهو و پرکنش نقاشیهای قبلیاش به جهان رازآمیز پرکشش نقاشیهای فعلی دست یافته است.
نقاشیهای نسیم انصافی،که اولین نمایشگاه انفرادی خود را تجربه میکرد،به دو دسته تقسیم میشود:ابتدا آثاری که او متأثر از موسیقی چهار فصل ویوالدی کشیده و دیگری آثار متأخر او،که اکسپرسیو بوده و حضور خط در این کارها بیشتر مشهود است.
اما ترکیببندیهای مناسب و قوی و شورواشتیاق نقاشانه خالق این آثار میتواند ما را برای دیدن نمایشگاه بعدی این هنرمند امیدوار نگه دارد که با آثاری تازهتر،خلاقانهتر و جسورانهتر روبهرو شویم.
نشریه تندیس:آیا یک نشریه یا یک رسانه میتواند گالری محسوب شود؟آیا برخی از گالریهای مجازی در سایتهای اینترنتی،که از مخاطبین پرتعدادی برخوردارند،گالری محسوب میشوند؟آیا این گالریهای مجازی میتوانند در فروش و عرضه آثار هنری نقش داشته باشند؟در شماره پیشین دو هفتهنامه تندیس نمایشگاهی از آثار هنرمند جوان مازیار پهلوان به نمایش درآمد."