خلاصه ماشینی:
"اسلاوی ژیژک [پورنوگرافی] چیزی که به صورت معمول در میان افراد جامعه متداول شده است،نظر آنها در مورد پورنوگرافی [هرزهنگاری]به عنوان ژانری است که همه آنچه را که برای آشکار کردن وجود دارد آشکار میکند و چیزی را پنهان نمیکند و همه چیز را ثبت کرده و در برابر تردید قرار میدهد.
اما این شرایط دقیقا چیستند؟ به صورت مختصر،شاتهایی که به دنبال هم میآیند Tracking[ ]Shot باید از هم گسیخته شوند؛ هنگامی که آنها مربوط به سوژه ]Subjective[ هستند؛ به عبارت دیگر هنگامی که یک نمای سوبژکتیو از شخص او را در حال نزدیک شدن به سمت ابژه -لکه نشان میدهد.
باید گفت که در یک فیلم هیچکاکی،هر کجا که یک قهرمان یا شخصی که صحنه در اطراف او ساختار یافته است به یک ابژه یا یک چیز یا یک شخص دیگر-که میتوان در معنای فرویدی او را مرموز ]Unheimlich[ نامید-نزدیک میشود،نمای ابژکتیو-یا شات ابژکتیو-از این شخص که شامل نزدیک شدن او به سمن آن چیز مرموز است با یک نمای سوبژکتیو -یا شات سوبژکتیو-از آنچه میبیند جابهجا میشود.
ما به خودمان خواهیم گفت،این وحشتناک است!یک نفر در این خانه هست(مارد نورمن؟)که لیلا را نگا میکند و او مسلما نمیندانسته که در شرایط مرگباری قرار دارد!اما چنین سوژهمندی در روایت داستانی، جایگاه نگاه خیره به مثابه ابژه را دچار تعلیق میکند و آن را تا حد نوعی نمای دید سوبژکتیو که متعلق به یک شخصیت دیگر در شخصیتهای درون روایت است،فرو خواهد کاست."