خلاصه ماشینی:
"در آن فرضیه،کدام عمل برای دموکراسیهای مقتدر جهان اول صحیح خواهد بود؛وفاداری به خودشان و یکدیگر یا حفظ جوامع آزاد برای یک سوم از انسانها با هزینه دو سوم باقیمانده یا قربانی کردن نعمت آزادی سیاسی؟ آیا آنها باید در غذایی که در سرزمین خود ذخیره کردهاند،همسایه را نیز شریک کنند- هرچند در آن صورت این ذخایر تنها برای یک یا دو روز کافی باشد-یا اینکه آن همسایگان را با اسلحه از خود دور کنند؟این دو محظور اخلاقی به سؤالی واحد منجر خواهد شد؛آیا ما باید در این چرخه به خاطر وفاداری تعامل داشته باشیم یا اینکه آن را به خاطر عدالت بسط دهیم؟ من در ارتباط با اینکه پاسخ صحیح این سؤالات کدام است،هیچ ایدهای ندارم؛هم درباره عمل صحیح برای والدین و هم برای جهان اول.
اکنون به طریق ملموستر میخواهیم این پرسش را مطرح کنیم که آیا توصیف تناقضات گوناگون اخلاقی که من به عنوان تعارضاتی بین وفاداری و عدالت در نظر گرفتهام،شدیدتر است یا تعارض بین وفاداریها به گروههای خاص؟ این پرسش را در نظر بگیرید که آیا اقتضائات اصطلاحات در سایر نقاط جهان که توسط جوامع لیبرال غربی به نام چیزی نه صرفا غربی انجام شده-چیزی نظیر انسانیت یا اخلاقیات یا ملیت- چنین است یا اینکه آیا آنها صرفا اظهاراتی از وفاداری به برداشت بومی غربی از عدات هستند؟ هابرماس میگوید که آنها از نوع اول هستند ولی من میگویم آنها از نوع آخر هستند."