چکیده:
هدف تحقیق توصیفی حاضر بررسی کارایی داخلی دورهء ابتدایی استانهای کشور در سال تحصیلی 58-4831 بر اساس شاخصهای مصوب بین المللی بوده است.نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دادهها حاکی از آن بوده که در تمامی شاخصهای کارایی داخلی(نرخهای ارتقاء،تکرار پایه،ترک تحصیل،ماندگاری(بقاء،نگهداری،نگهداشت) در هر پایه،تکمیل(فارغ التحصیلی)دوره،اتلاف،درصد اتلاف ناشی از تکرار پایه،درصد اتلاف ناشی از ترک تحصیل،میانگین طول سالهای تحصیل برای هر فارغ التحصیل،نسبت درونداد به برونداد،ایدهآل و ضریب کارایی داخلی استانهایی همچون شهر تهران،تهران،مازندران و اردبیل دارای مطلوبترین وضعیت و استانهایی همچون سیستان و بلوچستان،کهکیلویه و بویر احمد،هرمزگان،خوزستان و کرمان دارای نامطلوبترین وضعیت بودهاند،میانگین کشوری ضریب کارایی داخلی دورهء ابتدایی برابر با 19/8%بوده که شهر تهران با 79%بالاترین و سیستان و بلوچستان با 8.47%پایینترین ضریب کارایی داخلی دورهء ابتدایی را در بین استانهای کشور داشتهاند.
خلاصه ماشینی:
"کارایی داخلی دورهء ابتدایی استانهای کشور در سال تحصیلی 58-4831 چه میزان است؟ سؤالهای ویژه تحقیق:
9. درصد اتلاف ناشی از ترک تحصیل دورهء ابتدایی استانهای کشور در سال تحصیلی 58-
درصد اتلاف ناشی از تکرار پایه دورهء ابتدایی استانهای کشور در سال تحصیلی 58-4831 چه میزان است؟
نمودار 1:درصد نرخ ارتقاء پایه اول تا پنجم دورهء ابتدایی استانهای کشور در سال تحصیلی 58-4831
نمودار 2:درصد نرخ تکرار پایه اول تا پنجم دورهء ابتدایی استانهای کشور در سال تحصیلی 58-4831
نمودار 3:درصد نرخ ترک تحصیل پایههای اول تا پنجم دورهء ابتدایی استانهای کشور در سال
79%)و سیستان و بلوچستان(77%)به ترتیب بیشترین و کمترین میزان برخورداری از نرخ ماندگاری را داشتهاند،که تفاوت بین این دو استان برابر با 4.
76%به ترتیب بیشترین و کمترین میزان برخورداری از نرخ تکمیل(فارغ التحصیلی)دورهء ابتدایی را داشتهاند،که تفاوت بین این دو
نمودار 9:درصد نرخ اتلاف ناشی از ترک تحصیل دورهء ابتدایی استانهای کشور در سال تحصیلی 58-
4831؛میانگین کشوری(خط-)45/2%سؤال دهم:درصد اتلاف ناشی از تکرار پایه دورهء ابتدایی استانهای کشور چه میزان است؟
نمودار 01:درصد نرخ اتلاف ناشی از تکرار پیاه دورهء ابتدایی استانهای کشور در سال تحصیلی 58-
نمودار 11:درصد ضریب کارایی داخلی دورهء ابتدایی استانهای کشور در سال تحصیلی 58-
دیگر این است که در تمامی 5 پایه استان سیستان و بلوچستان در ردیف آخر و شهر تهران در ردیف اول برخورداری از نرخ ارتقاء قرار دارند.
وضعیت(شهر تهران)3%کارایی داخلی دورهء ابتدایی تا رسیدن به مطلوبترین وضعیت فاصله وجود دارد که این امر با یافتههای آتشک، c 8831؛آتشک، d 6831؛عزیززاده و"