چکیده:
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر تخصیص منابع بر عملکرد نظام آموزشی دورهء ابتدایی استانهای کشور انجام شده است،به منظور تحقیق این امر ابتدا بوسیله کوهورت آموزشی عملکرد نظام آموزشی(متغیر ملاک)و سپس با استفاده از آمارهای موجود منابع مالی،کالبدی و انسانی (متغیرهای پیشبین)تخصیصیافته به دورهء ابتدایی استانهای کشور محاسبه شده است.نتایج آزمون فرضیهها با استفاده از تحلیل رگرسیون حاکی از آن است که،بین منابع انسانی و کالبدی تخصیصیافته و عملکرد نظام آموزشی دورهء ابتدایی استانهای کشور به لحاظ آماری به ترتیب رابطه معنادار منفی و مثبتی سطح 0/10>p وجود داشته است و این دو منبع در مجموع 66% از تغییر در عملکرد نظام آموزشی دورهء ابتدایی استانهای کشور را تبیین میکند.
خلاصه ماشینی:
"تبیین عملکرد نظام آموزشی دوره ابتدایی استانهای کشور از منظر تخصیص منابع
عملکرد نظام آموزشی دورهء ابتدایی استانهای کشور به لحاظ آماری به
همانطور که ذکر شد مطالعات انجام شده در خصوص تبیین عملکرد نظام آموزشی ازژمنظر تخصیص منابع رویکردها نتایجی متفاوت را در پی داشته است،بهگونهای که نمیتوان
به این دلیل این تحقیق در پی تبیین عملکرد نظام آموزشی دورهء ابتدایی استانهای کشور
1. بین منابع انسانی تخصیصیافته و عملکرد نظام آموزشی دورهء ابتدایی استانهای کشور
2. بین منابع کالبدی تخصیصیافته و عملکرد نظام آموزشی دورهء ابتدایی استانهای کشور
3. بین منابع مالی تخصیصیافته و عملکرد نظام آموزشی دورهء ابتدایی استانهای کشور
نسبت دانشآموز به کلاس دایر(تراکم کلاسی)را در دورهء ابتدایی داشته و تفاوت بین این دو استان در این نسبت برابر با 21/8 است.
فرضیه اول تحقیق:بین منابع انسانی تخصیصیافته و عملکرد نظام آموزشی دورهء ابتدایی
فرضیه دوم تحقیق:بین منابع کالبدی تخصیصیافته و عملکرد نظام آموزشی دورهء ابتدایی
فرضیه سوم تحقیق:بین منابع مالی تخصیصیافته و عملکرد نظام آموزشی دورهء ابتدایی
نظام آموزشی دورهء ابتدایی استانهای کشور به لحاظ آماری ارتباط معناداری وجود
مدل رگرسیون نهایی گویای این مطلب است که با فرض ثبات سایر شرایط به ازای 1 واحد کاهش در منابع انسانی تخصیصیافته در عملکرد
منابع کالبدی تخصیصیافته در عملکرد نظام آموزشی دورهء ابتدایی استانهای کشور 2/28
عملکرد نظام آموزشی دورهء ابتدایی استانهای کشور به لحاظ آماری ارتباط معنادار منفی در
نظام آموزشی دورهء ابتدایی استانهای کشور به لحاظ آماری ارتباط معناداری وجود ندارد.
منابع انسانی تخصیصیافته در عملکرد نظام آموزشی دورهء ابتدایی استانهای کشور 1/7 واحد"