خلاصه ماشینی:
"بیتردید،برگزاری نمایشگاههای بین المللی هدفهایی دارد،از جمله زمینهسازی برای صادرات از طریق شناساندن کالاای صنعتی و تجاری به مردم دنیا و شک نیست که در کنار ایجاد نمایشگاه،باید بانک اطلاعات دقیق و وسیعی جهت ارایه خدمات و اطلاعات لازم وجود داشته باشد و رفع موانع صادرات نیز مورد توجه قرار گیرد،اما مرکز توسعه صادرات ایران،که متولی برپایی نمایشگاههای متعدد بین المللی در ایران و سایر کشورهاست،هرگز دارای بانک اطلاعات دقیق و منسجمی نیست و حتی در انتخاب محل برای عرضه تولیدات داخلی نیز نشانههای کژسلیقگیها و رفتارهای ناآگاهانه دیده میشد.
بار سیاسی نمایشگاه بین المللی نیز با حضور 54 کشور،قابل تعمق بود و حضور کشورهای اروپایی و آسیایی و افریقایی در این نمایشگاه نشاندهنده صحت سخنان ریاستجمهوری بود که ایران را چهارراه باارزش برای غرب،شرق،شمال و جنوب توصیف کرد و اظهار داشت که جادهها،راهآهن،بنادر،حملونقل،انبارها، مخابرات و خدمات جمهوری اسلامی در جهت توسعه تجارت به کار گرفته شده و در حقیقت،جاده ابریشم بعد از سالها فعال شده است."