خلاصه ماشینی:
"شاید به دلیل همین تغییرات است که بیشتر استادانی که از شیوههای باقیمانده از دورهی قاجار مطلع بودند این جریان را نوعی انحراف از آنچه بهزعم آنان اجرای صحیح موسیقی ردیف بود میدانستند و همینطور نزدیک شدن به بعضی از گونههای موسیقی مجلسی و گاه مطربی و با آن بویژه در دههی 40 شمسی به مخالفت عملی و نظری برخاستند.
شاید به همین دلیل است که مثلا در تصنیف شور دینامیک کاملا معکوس آنچه از اجراهای دیگر شنیدهایم به گوش میرسد، یا در بعضی جاها جهت حرکت صدا به ناگاه معکوس میشود و به جای حرکت از بم به زیر که برای موسیقی ردیف دستگاهی طبیعی است،از زیر به بم میرود.
اقتباس از آثار مختلف در این اثر حتی در آفرینش(چیدمان)یک قطعه باعث شده است که اثر هم از لحاظ شیوهی اجرا و هم مطلب موسیقایی چندان یک دست و همگن نباشد و بخصوص در بعضی از قطعات که تحت عنوان«اقتباس از چند اجرای قدیمی»یا چیزی شبیه به آن مشخص شدهاند،بیشتر مانند نوعی کولاژ مصنوعی جملات موسیقی به نظر برسد."