خلاصه ماشینی:
"مشکل فیلمنامه و کمبود سینماها،به نوبهی خود هم باعث ایجاد مشکلات فراوانی در سینمای ایران میشوند و هم تأثیر مستقیمی بر بازیگری دارند بهطور معمول در سینماهایی که از ضعف فیلمنامه رنج میبرند اولین چیزی که قربانی میشود شبکهی روابط متنوع در فیلمنامه است، چرا که فیلمنامهنویسان در شرایط سینمای بحرانی که حیات و ممات صنعت سینما به گیشه وابسته میشود و گیشه هم انتظارات قشری و سطحی دارد سعی میکنند نسخههای آزموده شده در فیلمنامهنویسی را تکرار کنند و به اصطلاح ریسک نکنند و این خود باعث (به تصویر صفحه مراجعه شود) محدودیت در قصهی شبکهی روابط و طبیعتا بازیگرانی میشود که قرار است در این شبکهی روابط نقش بازی کنند.
اینچنین میشود که بسیاری از بازیگران در سینمای بدنهیی ایران پیوسته برای تماشاگر تکرار میشوند و شبکهی تبلیغاتی سینما و مطبوعات به ناگریز از آنها ستاره میسازد؛ستارههایی که جای بازیگران کارآزموده و کاربلد را تنگ میکنند و تماشاگر رابه دیدن خودشان عادت میدهند."