خلاصه ماشینی:
"ترجمه از عربی مجتبی-فائزی سحر گفتهاند که سحر باطل را بصورت حق درآوردند است و در اصل لغت بمعنی(صرف)است زیرا شیئی را از جهت خود منحرف میسازد و دسته دیگر گفتهاند که آن عملی است که شخص خویش را در برابر شیطان مطیع سازد و بیاری آن کارهائی را انجام دهد که خود انسان آنها را نتواند انجام دهد و از دست او خارج باشد.
و گروه دیگر گفتهاند که سحر پنج نوع است و دسته دیگر تصور نمودهاند که ازاین پنج نوع دو نوع آن اصلی است یکی سحر ابیض(یعنی الهی)و دومی سحر اسود(یعنی شیطانی)اولی اینکه آن بوسیله تقوا و تعزیم شیطان را مطیع خویش سازد.
دومی آنست که شیطان او را مسخر سازد(یعنی انسان را)و بعبادت و تکریم خویش وادارد تا خدا و کتب آسمانی را انکار کند و نزد این طایفه قسم اول حلال و دوم آن حرام میباشد."