چکیده:
افراد زیادی در سازمانها تلاش میکنند تا تصویر موردنظر خود به دیگران را انتقال دهند.بسیاری از افراد در سازمانها در رفتارهای مدیریت تأثیر درگیر میشوند.این مقوله در میان اندیشمندان توجه زیادی را به خود جلب کرده است.در این مقاله تلاش میشود تا رابطه میان عواطف مثبت و منفی با به کارگیری تاگتیکهای مدیریت تأثیر مورد بررسی قرار گیرد.یافتههای تحقیق رابطه مثبت و معنیداری میان متغیرهای عاطفه مثبت با به کارگیری تاکتیک خودشیرینی،عاطفه منفی با بهکارگیری تاکتیکهای حامیسازی و تهدید و ارعاب و رابطه منفی و معناداری بین دو متغیر عاطفه منفی با بهکارگیری تاکتیک خودشیرینی را تأیید کرد.همچنین بررسی رابطه بین دو متغیر عاطفه مثبت و بهکارگیری تاکتیک حامیسازی نشان داد که رابطه معکوسی بین این دو متغیر وجود دارد.جامعه آماری این تحقیق را کلیه کارکنان و کارمندان ادارات آموزش و پرورش شهرستانقم(ناحیه یک،دو،سه،چهار به اضافه اداره مرکزی)تشکیل میدهند.
خلاصه ماشینی:
"افراد زیادی در سازمانها تلاش میکنند تا تصویر موردنظر خود به دیگران را انتقال دهند.
افراد در سازمانها در رفتارهای مدیریت تأثیر درگیر میشوند.
در این مقاله تلاش میشود تا رابطه میان عواطف مثبت و منفی با
به کارگیری تاگتیکهای مدیریت تأثیر مورد بررسی قرار گیرد.
میان متغیرهای عاطفه مثبت با به کارگیری تاکتیک خودشیرینی،عاطفه منفی با بهکارگیری تاکتیکهای
حامیسازی و تهدید و ارعاب و رابطه منفی و معناداری بین دو متغیر عاطفه منفی با بهکارگیری تاکتیک
همچنین بررسی رابطه بین دو متغیر عاطفه مثبت و بهکارگیری تاکتیک
حامیسازی نشان داد که رابطه معکوسی بین این دو متغیر وجود دارد.
بر استفاده از تاکتیکهای مدیریت تأثیر و یا
روی رابطه میان تاکتیکهای مدیریت تأثیر
تاکتیکهای مدیریت تأثیر مورد استفاده،
تاکتیکهای مدیریت تأثیر مورد توجه در این
مورد ارتباط میان عاطفه منفی و مثبت با
بهکارگیری تاکتیکهای متنوع مدیریت تأثیر
تاکتیکهای مدیریت تأثیر استفاده میکنند؛
تاکتیکهای مدیریت تأثیر وجود دارد
تاکتیکهای مدیریت تأثیر ممکن است به
منفی بر روی تاکتیکهای مدیریت تأثیر
تاکتیکهای مدیریت تأثیر مورد استفاده را
تبیین استفاده از تاکتیکهای مدیریت تأثیر
در محیط کار مورد بررسی قرار داده است.
نیز رابطه میان تاکتیکهای مدیریت تأثیر
این افراد(عاطفه منفی بالا)ممکن است از
مدیریت تأثیر متمرکز بر دیگران(برای مثال،
(مثبت و منفی)با تاکتیکهای مدیریت تأثیر
مدیریت تأثیر در ادبیات تحقیق مورد بررسی
تاکتیکهای مدیریت تأثیر4-روش تحقیق4-1-جامعه و نمونه آماری
آلفای کرونباخ)که توسط سازندگان این این مقیاس به دست آمده،برای عاطفه مثبت از
بهکارگیری تاکتیکهای مدیریت تأثیر مورد
بررسی رابطه میان دو متغیر عاطفه مثبت و
منفی بالا،استرس زیادی برای خود ایجاد"