چکیده:
کوبرتن بهطور مستمر«کمیتهی بین المللی المپیک»را تشویق کرد که به بطور جدی نقش آموزشی خود را ایفا کند.او اطمینان داشت که از طریق بازیهای المپیک ورزش جایگاه حقیقی خودش را در برنامههای آموزشی تمام کشورها و کلیهی گروههای سنی به دست میآورد.وقتی کوبرتنن در سال 5291 مقام ریاست را به جانشین خود در پراگ تفویض کرد،حفظ و ترویج آرمانهای المپیک به عنوان مهمترین وظیفه و کار او باقی ماند. کاری که او تمام تلاش خود را تا زمان مرگ در سال 7391 وقف آن کرد.به عنوان ستایندهی بزرگ یونان،طی آخرین دیدارش از المپیاد سال 7291،با وزیر آموزش و پرورش و کمیتهی المپیک یونان مذاکراتی را دربارهژی امکان افزایش و ترویج مسائل آموزشی المپیک انجام داد[واحد آموزش و پرورش...،4731].
خلاصه ماشینی:
"بین المللی المپیک در ترویج و آموزش مفاهیم اساسی این جنبش،
به نظر میرسد یافتن رویکردهای آموزشی مؤثر برای آموزش مفاهیم
برای انجام کار یا وظیفه انجام میگیرند و آن چگونه دانستن است)
برای آموزش و انتقال مفاهیم المپیک به دانشآموزان به شمار میرود.
چنین طراحی آموزشی بر جزئیات فعالیتهای معلم و دانشآموز
ترویج این مفاهیم در آموزش و پرورش از اهمیت خاصی برخوردار
اصل تفاوت بین انسان متخصص و تازهکار این است که انسان
دانشآموزان برای کسب موفقیت و رسیدن به خلاقیت باید به
طرز فکر نیز مانند تعهد،بر کنترل دانشآموزان مؤثر است.
شوند که بتوانند این عناصر را برای آموزش مطالب،مفاهیم
روش تدریس و دیگری فعالیتهای معلم-دانشآموز.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) سایر طرح درسهاست،با این تفاوت که در اینجا معلم نقش
انتخاب و اجرای روش مناسب در امر تدریس است.
مفاهیم المپیک براساس این دو روش به اجرا میگذاریم.
1. درک و فهم مسئله:چندین راهبرد برای این مرحله
4. بازنگری و کنترل:در این مرحله دانشآموزان تمامی
معلم:تبعیض نژادی چیست و چرا از بین رفتنن آن یکی از
معلم:سرگروهها اعضای گروه خود را هماهنگ کنند و برای
*دانشآموزان هر گروه روش خود را در مدت معینی اجرا و
*دانشآموزان هر گروه در خصوص روش خود به بحث و بررسی
معلم:با توجه به این که روشهای خوبی پیشنهاد دادید و
خیلی جالب در خصوص آنها بحث کردید،اکنون برای این که
معلم:جریان کار بدین صورت است که شما(اعضای اصلی)
یک بازی منصفانه توسط خود دانشآموزان تنظیم و ارائه میشود.
تکلیف:معلم با توجه به امکانات و علائق دانشآموزان به آنها"