چکیده:
مقاله حاضر سعی دارد چارچوب پذیرش فناوریهای تجارت الکترونیک در نیوزلند را با تأکید خاص بر بخش اقتصادی بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط مورد بررسی قرار دهد.هدف اصلی این تحقیق،بسط و توسعه چارچوبی برای پذیرش تجارت الکترونیک توسط بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط نیوزلند و مطالعه شتابدهندهها و موانع پذیرش و نشر فناوریهای تجارت الکترونیک است.در این مقاله،نشان داده میشود که چگونه نظریهها و جنبههای علمی پذیرش و نشر سیستمهای اطلاتی/فناوریهای اطلاعات میتوانند در راستای بسط و توسعه چارچوب پیشنهادی پذیرش تجارت الکترونیک مورد بررسی قرار گیرند.همچنین استدلال شده است که نتایج حاصل از مطالعات موردی در زمینه چارچوب نامبرده،قادر هستند عوامل مؤثر بر پذیرش فناوریهای تجارت الکترونیک توسط بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط را مشخص نمایند.
خلاصه ماشینی:
"هدف اصلی این تحقیق،بسط و توسعه چارچوبی برای پذیرش تجارت الکترونیک توسط بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط نیوزلند و مطالعه شتابدهندهها و موانع پذیرش و نشر فناوریهای تجارت الکترونیک است.
همچنین استدلال شده است که نتایج حاصل از مطالعات موردی در زمینه چارچوب نامبرده،قادر هستند عوامل مؤثر بر پذیرش فناوریهای تجارت الکترونیک توسط بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط را مشخص نمایند.
در مطالعهای وسیع که اخیرا توسط شرکت پرایس واترهوس کوپرس8در زمینه تجارت الکترونیک انجام شده بود و بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط را در کشورهای عضو همکاریهای اقتصادی آسیا و اقیانوسیه9مورد بررسی قرار داده بود،مشارکت نیوزلند فقط 2 درصد بوده است.
Poon and Swatman شکل 1:چارچوبی برای پذیرش فناوری تجارت الکترونیک توسط بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط (به تصویر صفحه مراجعه شود) بازی میکند،اما در بسیاری از مطالعات تجربی در زمینه فناوری اطلاعات لحاظ نشده است.
این پژوهش،در سطح نظری تلاش میکند تا نظریههای موجود در زمینه نشر و پذیرش سیستمهای اطلاعاتی/فناوری اطلاعات را برای تعیین عوامل ضروری مؤثر بر پذیرش و نشر تجارت الکترونیک در بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط در نیوزلند مورد استفاده قرار دهد.
ادعا شده است که تصمیم برای پذیرش هرنوع نوآوری فناوری همانند تجارت الکترونیک،یک عامل سازمانی است و بنابراین رابطه میان نوآوری و عوامل سازمانی، بینشی ضروری را برای معیارهای پذیرش تجارت الکترونیک در بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط نیوزلند فراهم میسازد.
هدف کلی تشخیص و تعیین تأثیرات شرایط و عوامل مؤثر بر پذیرش تجارت الکترونیک و اینکه آیا چنین تأثیراتی منجر به پذیرش تجارت الکترونیک در بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط نیوزلند میشوند،با بکارگیری چارچوب نظری پیشنهادی،قابل درک میباشد."