خلاصه ماشینی:
"به عبارت سادهتر باید برای جهانیسازی ارزشهای دفاع مقدس تلاش کنیم که یکی از مهمترین روشهای جهانی کردن این ارزشها ادبیات و شعر است.
باید از شیوهها و روشهای جدید و همچنین تمام امکانات به روز برای عرضه شعر و این ادبیات استفاده کنیم.
اگر بتوانیم در ادبیات دفاع مقدس از زبان جهانی رسانه جهانی استفاده کنیم،آنگاه میتوانیم حادثهای را که در هشت سال اتفاق افتادهاست به هشت هزار سال سرایت بدهیم و نیز اتفاقی را که برای 06 میلیون رخ داده است برای 6 میلیارد نفر بیان کنیم.
استفاده سطحی و ابزاری از ادبیات دفاع مقدس در ژورنالیسم امروز ما یکی از آسیبهای این حوزه است.
ما از نظر تولید آثار خوب در زمینه ادبیات دفاع مقدس-هرچند مطلوب هم نیست-زیاد مشکل نداریم اما همین آثار تولیده شده هم به دست مخاطب نمیرسد.
بهطور مثال ما مطابق آمار رسمی اعلام شده حدود 01 میلیون بسیجی-که مخاطبان اصلی آثار دفاع مقدس هستند-و حدود 04 هزار پایگاه بسیج در کشور داریم اما تیراژ آثار دفاع مقدس ما 2 تا 3 هزار نسخه است که نصف آن هم به انحای مختلف پخش و پلا میشود؛درحالیکه اگر فقط همین آمار را در نظر بگیریم باید تیراژ این آثار 01 میلیون باشد.
هیئت داوران نخستین دورهء جایزه ادبی قدس پس از بررسی 75 شعر رسیده به مرحله نهایی داوری،سه اثر ذیل را شایسته کسب رتبه برتر دانست: علی محمد مؤدب-ساختار شعر براساس پرسش«این آمریکا چیست عبد الحمید»شکل میگیرد و در این قالب،روایت بزرگ انسان مسلمان که در معرض رنجهای زاده ستم یک قدرت تجاوز کار زندگی میکند بیان میشود."