چکیده:
نقش و کاربرد فزایندهء پورتالهای سازمانی در زمینههای گوناگون اطلاعاتی و ارتباطی از جمله مدیریت دانش،پرداختن به این فنآوری نوظهور را به شیوهای علمی و دانشگاهی الزامی ساخته است.سهم و نقشی که اینگونه پورتالها در توانمند ساختن مدیریت دانش دارند، ما را بر آن داشت تا چارچوبی نظری بر پایهء مفاهیم رایج برای گرایشهای موجود و آتی مدیریت دانش تدوین و ارائه کنیم.این مقاله دیدگاه روشنی را از توانمندیهای پورتالهای سازمانی در عرصهء مدیریت دانش فراهم ساخته و میتواند مورد توجه دستاندرکاران مدیریت محتوا قرار گیرد.دیدگاه ارائه شده در این مقاله بیشتر به دیدگاهی نظری نزدیک است تا یک دیدگاه فنی.
خلاصه ماشینی:
"مدیریت دانش فراهم ساخته و میتواند مورد توجه دستاندرکاران
سازماندهی،و اشاعهء اطلاعات به گونهای که برای کاربران قابل استفاده باشد مدیریت دانش
حلی میتواند در این زمینه بهترین گزینه باشد؟راهبرد فرایند مدیریت دانش
"پورتال سازمانی"سبب شده است تا خود را به عنوان مناسبترین روش ارائه خدمات
سازمانی سبب شده است تا در توانمندسازی مدیریت دانش نقش برجستهای از خود
بهطور کلی،در سطح یک پورتال سازمانی سه فرایند کاری اطلاعات روی میدهد
فرایندهای کاری عملیاتی آنهایی هستند که از دانش و اطلاعات استفاده میکنند،اما
ج. اشتراک دانش(ارائهء فردبهفرد دانشی که قبلا تولید شده است)
نتایج دیگری نیز برای فرایندهای دانشی برشمرده شده است که مهمترین آنها مطالبهء
یکپارچهسازی دانش به معنی پذیرش آن نیست بلکه صرفا بیانگر این موضوع است که
مسئلهء پردازش دانش که قبلا وجود داشت،اکنون تمام شده است و مسائل جدید دیگری
ارزیابی مطالبهء دانش1 (KCE) در کانون پردازش و مدیریت دانش قرار دارد.
مدیریت دانش فراتر از هوشمندی تجاری2سنتی است که شیوههای زیرا را شامل میشود:
تنها مشکلی که فراروی کاربران قرار دارد این است که مجبورند از نظر معنایی
KLC ها است که دانش تولید میشود و سازمان به راهحلهایی نیاز دارد که از طریق آنها
اطلاعات با پردازش و مدیریت دانش همچنان در هالهایاز ابهام قرار دارد و مارد مرتبط
میکنند؟کاربران سازمانی نیازمند دسترسی به دادهها و اطلاعات کاری مربوط به خود
مدیریت کرد طوری که دغدغهء اندکی برای دسترسی عموم کاربران به آنها داشته باشیم.
موفق مدیریت دانش ضروری است؛چون چارچوبی را برای دیگر کاربران فراهم میکند
"مدیریت دانش"مورد استفاده قرار گیرد نهفته است."