خلاصه ماشینی:
"او جدای از این امر خطیر،در موضوعاتی چون منطق(نظامهای مفهومی منطق چند ارزشی)،تاریخ منطق(نظریه عربی مربوط به قرون وسطی در مورد قیاسهای موجهه)،نظریه شناخت(حدود معرفت به عنوان روش کمی در معرفتشناسی نظری)و فلسفه علم(نظریه تأخیر لگاریتمی در پیشرفت علمی)،به انحای گوناگون،مشارکت ورزیده است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود)دغدغههای فلسفی رشر در این سالهای اخیر عبارتاند از:احیای آرمانگرایی به نحو کلی و نظریه انسجام صدق بهطور خاص،احیا و بازسازی عملگرایی؛تطور منطق ناسازگاریپذیر22و سیر نظریه تأخیر تصاعدی پیشرفت علمی32.
با اینحال،این امر را با کتاب پیشرفت علمی در سال 6791 م (منتشر شده توسط بلکولز آکسفورد52در سال 8791 م)آغاز مینماید و دغدغه وی در خصوص ماهیت اطلاعات سمت و سوی کمی به خود گرفته،سرانجام به تألیف کتاب وی با عنوان حدودشناسی معرفت62در سال 5002(به تصویر صفحه مراجعه شود) (انتشارات دانشگاه کمبریج)منجر میگردد که آغازگر طرح تنظیم و توضیه نظریه عام معرفت از نقطه نظری کمی شد.
رویکرد رشر از طرفی آرمانگرایانه است،زیرا به اولویتبندی پیشفرضهای مستقر در ذهن میپردازد و نیز به این دلیل که انسجام نظاممند را معیار صدق تلقی مینماید و از سوی دیگر خطاپذیر است،زیرا زیر بار این امر نمیرود که دانش بتواند فراتر از تقریبی ناقص به واقعیت رود و از سویی عملگرایانه است،زیرا مدعی است که اعتبار مدعیات معرفتی مبتنی بر سودمندی آنها در پیشبرد اهداف بشری است."