چکیده:
از آنجا که شیوه تدریس در دانشگاهها اهمیت بسیاری دارد،لازم است مسئوولان و دستاندرکاران برای تدریس و نحوه گزینش دانشجو به ویژه در دانشکدههای هنر چارهاندیشی کنند.در این راه مشکلات عمیقی وجود دارد که مانع درخشش و نمایش آثار برجسته هنری میشوند.ابتدا باید به موانع بپردازیم تا بتوانیم نتیجه بهتری بگیریم.باید گفت بیدقتی در انتخاب دانشجو و استاد در رشته هنر و پذیرش گروهی با عنوان سهمیه،بدون توجه به استعداد هنری آنها،دانشگاههای هنر را در پرورش هنرجویان برجسته ناتوان میکند.در این صورت افراد با استعداد یا به دانشگاهها راه نمییابند و یا به علت آموزش نادرست به بیراهه میروند و دچار تقلید کورکورانه میشوند که پرداختن به این دو مورد نیازمند گردهماییها و بحثوگفتگوهای دستاندرکاران،مسئوولان و هنرمندان دلسوز این سرزمین است.
خلاصه ماشینی:
"نقدوبررسی روش آموزشی و بررسی شیوه پذیرش دانشجو در دانشکدههای هنر محمد معمارزاده عضو هیأت علمی گروه نقاشی دانشکده هنر دانشگاه الزهرا چکیده از آنجا که شیوه تدریس در دانشگاهها اهمیت بسیاری دارد،لازم است مسئوولان و دستاندرکاران برای تدریس و نحوه گزینش دانشجو به ویژه در دانشکدههای هنر چارهاندیشی کنند.
از آنجا که نیاز اولیه تکامل هنری را، استعدادهای هنرجویان این رشته تشکیل میدهد،کسانی باید پذیرفته شوند که دارای نوآوری و عشق هنری باشند.
اکنون به بعضی از مشکلات آن اشاره میکنیم: بیتوجهی بعضی از دستاندرکاران در نحوه انتخاب افراد تصمیم گیرنده برای سو الات امتحانی به ویژه در مورد کار عملی،فقدان شناخت کافی از علاقه و توان در کار عملی،مشورت با استادان پیشکسوت دانشگاهها دعوت از استادان دانشگاه برای انتخاب سؤال و اصلاح نحوه برگزاری آزمون ورودی عملی."