چکیده:
از تهاجمات بیگانه و جنگهای داخلی در امان نبوده است.علی الرغم سلطه سی و پنج ساله ژاپن یعنی از 1910-1945،این کشور حدود 5 قرن یعنی تا دهه 1950 پیرو سنتهای فکری،اقتصادی، زیباشناسی چین بوده،با این عقیده که اوج تمدن در چین است و نیاز به تغییرات بیشتر نیست.(1) از آزادی کره جنوبی به سال 1945 بیش از نیمقرن میگذرد.این کشور که تا نیمه اول قرن بیستم با فرهنگ و اقتصاد سنتیگذران میکرد،امروز از کشورهای پیشرفته میباشد و از زمره الگوهای موفق برای کشورهای در حال توسعه میباشد. در این مقاله بیآنکه قصد بررسی تاریخ هنر کره را داشته باشم به دنبال نشانههای هنر و فرهنگ سنتی در راستای حفظ هویت ملی برخی هنرهای بصری قرن بیستم کره جنوبی را مرور میکنیم. از آنجایی که مجسمهسازی و نقاشی از گستردهترین مصادیق هنر معاصر است بهترین معرف برای هویت هنری و تلاش در جهت حفظ سنتهای فرهنگ و هنر یک ملت باشد.
خلاصه ماشینی:
"همچنین در مورد نقاشی غربی نیز بکارگیری خط دورگیر سیاه و پرسپکتیو سنتی یکی از گرایشهای عمده رسیدن به هویت ملی در نقاشی رنگ و روغن و بر روی بوم نقاشی میباشد که آثار بسیار متنوع و زیبایی را بوجود آورده است از قدیمیترین این آثار میتوان کاری از،لی، کوانگ می( Lee,kwong-Mi-1939 )و اثر چوایی، ایی تی،( Choi,Ye-Tae1939 )و هنرمندان دیگری چون شین چونگ ساپ را ذکر کرد،که با رنگهای درخشان تخت در کنار خطوط دورگیری ضخیم،با نگاهی جدید به سوژههای نقاشی سنتی،مانند کوهها و درختان روایت بصری جدیدی از سنتهای تصویری کره را ارائه می دهند.
دستاویزی به سمبلهای فرهنگی و بصری یک ملت که در هنر کره بسیار مشخص است، سوژه کار گروه دیگری از هنرمندان است که از موخرین میتوان اثر پارک سونگ کوانگ5891- Park Song Kowang-1904 ) را ذکر کرد که در آن گل های نقاشی سنتی با تکنیک رنگ و روغن بدون سایه روشن و با خطوط دورگیر (به تصویر صفحه مراجعه شود) تصویر 01 (به تصویر صفحه مراجعه شود) تصویر 11 (به تصویر صفحه مراجعه شود) تصویر 21 (به تصویر صفحه مراجعه شود) تصویر 31 (به تصویر صفحه مراجعه شود) تصویر 41 (به تصویر صفحه مراجعه شود) تصویر 51 (به تصویر صفحه مراجعه شود) تصویر 61 (به تصویر صفحه مراجعه شود) تصویر 71 سیاه کار شده است(تصویر شماره 22)از هنرمندان کنونی شاخص این گرایش آثار کیم، یونگ،چول است( young-chul kim )شکوفههای ارغوانی درختان هلو،کوههایی چینی به شیوه نقاشی سنتی،کلبههای روستایی و پرندگان،در رنگ های خاص کره جنوبی مانند آبی سیر،زرد و ارغوانی آثاری در رنگهای شاد و درخشان اشباع شده رنگ و روغن از نوآوری های این هنرمند در نقاشیاش است که به شدت رنگوبوی بومی داشته بمانند آن است که شما به تماشای علایق شرقی نشسته موسیقی از این خطه را بشنوید."