چکیده:
روابط عمومی به عنوان یک نهاد ارتباطی متعلق به جامعه مدرن میباشد.این ساختار در بسیاری از کشورهای پیشرفته و صنعتی در جایگاه واقعی خود قرار گرفته است ولی در جوامع جهان برخی سومی این ساختار بیشتر تقلیدی است و دچار روزمرگی و پراکندهکاری شده است.نوشتهای که پیش رو داریم روند انجام کار در روابط عمومی را تشریح میکند.
خلاصه ماشینی:
"با اینکه نحوهء اجرای هریک از روشها متفاوت است،اما یک هدف را دنبال میکنند:افزایش آگاهیهای *تحقیق برای مشخص کردن رخدادهایی که در زمان حال صورت میگیرد،به کار برده میشود *برای کار آمد بودن روابط عمومی،ابتدا باید از روش گوش دادن به نظرات دیگران،آغاز کرد که انجام این کار،موجب پدید آمدن آزاد اندیشی و تلاش روشمند میشود ما در مورد مردم وسایل،در هریک از دو روش بالا،برای جمعآوری و تحلیل و تفسیر دادهها،روشهای معینی به کار برده میشود.
یعنی در مورد ارتباطات سازمان برای پیبردن به چگونگی ارتباط کارمندان با سازمان،یک تحقیق روشمند انجام میشود *رسیدگی ارتباطی برای «ثبت کردن یک نمونه»از نیازهای ارتباطی،سیاستها، تجربیات،قابلیتها، برنامهریزی شده است تا به مدیران رده بالا اجازه دهد که در مورد اهداف آیندهء ارتباطات سازمان،تصمیمات درست بگیرند انتخاب کرده است که به عنوان میانجی بین آن اداره و فروشندگان، عمل میکند.
البته حتما به خاطر داشته باشید *بزرگترین اشکال بسیاری از نظر سنجیها این است که چون محققان،پاسخگویان را کنترل نمیکنند در نتیجه بسیاری از سؤالات،بدون جواب باقی میمانند *روابط عمومی شرکتها و مؤسسات،بیشازپیش به ارباب رجوعهای خود کمک میکنند که یا از خدمات رایانهای شرکت(به صورت اشتراک)بهرهمند شده یا رسانهء مربوط به آن شرکت را مورد تحلیل قرار دهند که تحلیلهای محتوای این رسانهها نسبت به روشهای معمولی و غیررسمی که برای بررسی رسانهها به کار برده شده،رسمیتر و نظاممندتر هستند."