خلاصه ماشینی:
"(البته در نظر داشته باشید که این هدف میتواند ترسیمگر موضوعات کسب و کار سازمان شما باشد) *بررسی کنید،آیا مسیر سادهتری برای پرداختن به این موضوع وجود دارد یا خیر به ویژه اگر تفاوتهای میان مشاغل سازمان شما کم است.
گامهای بعدی را با دقت برنامهریزی کنید و جزئیات زیر را مد نظر قرار دهید: *آیا همهء وظایف شغلی روز آمد شدهاند یا اینکه نیازمند تجدید نظر و بازنگری میباشند: *آنها یک عنصر مهم ارزیابی شغلی را تشکیل میدهند؛ *چه کسی مدیریت این فرآیند را در داخل سازمان بر عهده دارد؛ *قرار است چقدر زمان صرف این پروژه شود؛ *هزینهء آن چقدر است؛ *آیا قصد دارید این پروژه را هماکنون انجام دهید یا بهتر است منتظر بمانید و آن را به یک عنوان پروژهء بزرگ در سال آینده انجام دهید.
به خاطر داشته باشید که فرآیند ارزیابی شغلی دارای سه مرحله اصلی است: *طرح پروژه *گردآوری دادهها *تحلیل دادهها تمامی اقدامات و جدول زمانبدی اجرای آنها را در قالب یک فهرست درآورید."