خلاصه ماشینی:
"به همین جهت وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه و مجلهء نشر دانش در سالهای بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران،دست به تهیهء دستور العملهایی برای کار نگارش و شیوهء ویراستاری زدند و اصولی را پیشنهاد و قبول کردند و بهویژه سازمان پژوهش و برنامهریزی وزارت آموزش و پرورش برای یکنواختی املاء و نگارش در کتابهای درسی اقدامات جدی و مناسبی انجام دادند که تا حد زیادی در رفع این مشکل مؤثر افتاد و امید است این ناهمگونی و آشفتگی بتدریج از بین برود و اگرچه در سطح کشور اسلامی ما-برآورده شدن این آرزو کاری است مشکل-زیرا صاحبان قلم باز هم شیوههای خاصی که به سلیقه و عقیدهء آنها درست مینماید،اجرا مینمایند.
در املاء فارسی باید از بچهها چیزی خواست که به آنها آموختهایم و ازین بابت نباید ترسید که بچهها نمرههای خوبی خواهند گرفت!زیرا این کار همان مقصود است و به قول معروف فهو المطلوب،باید متنی را به بچهها آموخت و روز بعد و در ساعت دیکته آن را برای بچهها باز گفت و این شیوه را تا آخر دورهء دبیرستان باید ادامه داد."