خلاصه ماشینی:
"این خصوصیت که بستگی تام به ویژگی ذاتی تولید برای مصرف و مصرف برای مصرف دارد الزاما فرهنگی بصری را به وجود آورده است که در آن خواهشهای ذاتی انسان تحت تأثیر القائات بصری شکل گرفته و جهتگیری میشوند تا جایی که نیازهای واقعی او مشروط و مستحیل در القائات بصری ناخواسته میگردد.
در مقابل این تضاد و عامل آن،یعنی میل باطنی گرافیک به برقراری ارتباط بصری جهانشمول،ذائقهء فرهنگی و سنتهای اقوام مختلف قرار دارد که تنها وسیلهء مقاومت در برابر همسانسازی سلایق و تحریک و مطیع کردن ذائقهء انسانها میباشد.
مجموعهء حاضر که عمدتا و بلکه در حیطهایست که میتوان به آن«گرافیک فرهنگی»اطلاق کرد،شامل آثاریست تأملپذیر که از ایهام هنری برخوردارند و به همین نسبت پارهای از آنها ناقض خواستگاههای گرافیک معاصر به عنوان«رسانه تبلیغی»میباشند.
در این میان باید تأکید کرد که سیاه به عنوان عنصر جاودانه گرافیک به نسبت با کنتراستهای رنگی و سفید موقعیتی بسیار پایدار در آثار او یافته است."