چکیده:
هدف اساسی پژوهش حاضر، شناسایی عوامل آسیب زای عمده در تربیت دینی دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر تهران از دیدگاه مدیران مدارس آن ها بوده است. جامعه آماری، مدیران از مدارس راهنمایی مناطق 19 گانه شهر تهران بوده که در سال تحصیلی 83-1382 در یکی از مدارس راهنمایی به کار اشتغال ...
خلاصه ماشینی:
"5-در تدوین محتوی کتب تعلیمات دینی در موردتوجه به آموختههای قبلی دانشآموزان در تنظیم محتویکتب دینی دوره راهنمایی،از آنجا که مقدار t به دستآمده از میزان t جدول در سطح آلفای 0/01 بالاتر استبنابراین تفاوت معناداری بین میانگین تجربی و میانگیننظری وجود دارد و چون میانگین تجربی بالات از میانگیننظری است،از نظر مدیران به این مؤلفه در حد مطلوبدر تدوین محتوی کتب توجه شده است.
دول 2:عوامل آسیبزای مربوط به ویژگیها و نقش تربیتی معلمهای دینی و پرورشی (به تصویر صفحه مراجعه شود)5-در مورد مؤلفه الگوی اخلاقی بودن معلماندینی دوره راهنمایی برای دانشآموزان،باتوجه به t به ست آمده که در سطح آلفای 0/01 بالاتر از t جدولاست نتیجه میشود که بی میانگین تجربی و میانگیننظری تفاوت معناداری مشاهده میشود.
دول 3:عوامل آسیبزا مربوط به محیط مدرسه و عوامل آموزشگاهی (به تصویر صفحه مراجعه شود)6-در مورد مؤلفه،میزان برپا کردن دورههای ضمنخدمت پر محتوا و غنی برای معلمان دوره راهنمایی کهدر تربیت دینی دانشآموزان مؤثر است،باتوجه بهمقدار t به دست آمده که در سطح آلفای 0/01 از t جدول بزرگتر است،میتوان گفت بین میانگین تجربیو میانگین نظری تفاوت معنادار وجود دارد.
2-باتوجه به مقدار t به دست آمده که در سطحآلفای 0/01 بیشتر از t جدول است نتیجه میشود که در سطحآلفای 0/01 بیشتر از t جدول است نتیجه میشود کهبین میانگین تجربی و میانگین نظری در خصوص مؤلفه2 اختلاف معنادار وجود دارد و چون میزان میانگینتجربی از میانگین نظری بیشتر شده است تأثیر گرایشهاو ارزشهای مذهبی خانوادهها در تربیت دینیدانشآموزان در حد بالا ارزیابی شده است و باتوجه بهمقدار t دو گروهی که در سطح آلفای 0/05 بزرگتر از t جدول شده است میتوان گفت بین نگرش مدیران مرد ومدیران زن در این خصوص اختلاف معنادار وجود دارد."