خلاصه ماشینی:
"انتشار نگاشت سوم برنامهی درسی ملی که قرار استمسیر آیندهی دستگاه تعلیم و تربیت کشور را مشخصکند،فرصت مناسبی است که بخشهای مرتبط با حوزهییادگیری زبان در این سند،در مجله مطرح و پیگیری شودچرا که لازمهی هر تحولی،بهویژه در حوزهی تعلیم وتربیت،آشنایی و مشارکت تمامی دستاندرکاران بهویژهدبیران بهعنوان مجریان برنامههای درسی در کلاس درسدر کلیه مراحل تهیه و اجرای برنامهی درسی است.
دربخش اهداف تفضیلی برنامهی درسی ملی،آشنایی با یکزبان خارجی بهعنوان یکی از اهداف دورهی راهنماییتحصیلی مطرح شده و در دورهی دبیرستان،همین هدفدر قالب آشنایی بیشتر با واژگان و قواعد مهم یک زبانخارجی و کسب مهارتهای زبانی آن زبان بیان شدهاست.
در بخش حوزههای یادگیری برنامهی درسی ملی،قلمروحوزهی یادگیری زبانهای خارجی اینگونه مطرح شدهاست:«امروزه آموزش زبان بر توانایی ارتباطی و حل مسئلهتأکید دارد،بهگونهای که فرد پس از آموزش قادر به ایجاد ارتباط با استفاده از تمامی مهارتهای زبانی(گوش کردن،سخن گفتن،خواندن و نوشتن)برای دریافت و انتقال معناباشد."