چکیده:
یکی از مباحث بسیار مهم که اخیرا در کشور عزیز ما ایران به آن توجه میشود، بحث کار آفرینی است.بطوریکه از آن به«موتور توسعه اقتصادی»یاد میشود و اثرات اقتصادی و اجتماعی فراوانی بهدنبال دارد.با تحولات سریع جامعه بینالملل و به تبع آن سازمانها،مباحث جدیدی مطرح میشود که جایگاه کارآفرینان را در سازمانهایآینده پررنگتر میکند.در این مقاله ضمن آشنایی با واژه کارآفرینی،به ویژگیهای سازمانهای آینده پرداخته شده و اینکه کارآفرینی چه جایگاهی در سازمانهای آینده خواهد داشت،مورد بحث قرار گرفته است.امید است با تلاشهایی که مسئولین ذیربط شروع کردهاند،شاهد شکوفایی بحث کارآفرینی در آینده باشیم و ویژگیهای سازمانهای آینده که بحث خواهد شد،تلاش مضاعف مسئولین را میطلبد.
خلاصه ماشینی:
"سعید فرجی قناتی -دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی(تولید و عملیات)دانشگاه آزاد ا سلامی واحد تبریز استراتژی توسعه کارآفرینی با رویکرد سازمانهای آینده چکیده یکی از مباحث بسیار مهم که اخیرا در کشور عزیز ما ایران به آن توجه میشود، بحث کار آفرینی است.
6. کارآفرینی مکرر: در بحث رقابت جهانی اشاره شد که سازمانهای نوآور و کارآفرین موفق خواهند بود که در سازمانهای آینده بهتر رقابت کنند و در این بحث کارآفرینی مکرر خود را نشان میدهد بطوریکه کارآفرینی بطور مستمر باید ادامه داشته باشد تا در هر دوره زمانی محصولات و خدمات جدیدی را به بازار عرضه کند.
در رویارویی با سازمانهای آینده نیز باید به توانمندیها و قابلیتهای فردی کارآفرینان در بهرهگیری از منابع طبیعی و بکارگیری تکنولوژی مردن اهتمام ویژهای قائل شویم زیررا آنها با بکارگیری روشهای جدید در بازار خود را برای استفاده بهتر از ابزار و دستیابی به کیفیت مطلوب کالا و خدمات آماده میسازند."