خلاصه ماشینی:
"نامی عدم درونی نشدن مولفههای مدرنیزم برای نقاشان ایرانی را ناشی از فقدان فضایی برای گفتگو و نقد در جامعه دانست و در این خصوص اظهار داشت:«برخی هنرمندان نقاش ما متوجه این نکته شدند که باتمام تکنیک غرب یک ایرانیاند.
» نامی ضمن اشاره مجدد،به دامن زدن به گفتگوها در جامعه هنری، مختصری به روند شکلگیری گروه نقاشان آزاد پرداخت و گفت: «ضرورت تشکیل این گروه به واقع همچون نوگرایی مبتذل و شبه مدرنیزم در آن سالها بود که بسیاری از گالریها نیز ناخواسته به آن دامن میزند.
در هر صورت باید دید حرکت انجمن هنرمندان نقاش و شاید اقدام دیگر مراکز هنری در آینده چگونه بوده و آیا ادامه این جریان را شاهد خواهیم بود یا اینکه این امر هم مثل بسیاری موارد دیگر برای اولین و آخرین بار اتفاق افتاده است؟!"