خلاصه ماشینی:
"بکر یادآور میشود که ما بسیاری از این چیزها را بدیهی میانگاریم ولی در توجهی آگاهانه یا غیرآگاهانه،هر جنبه از این فرایند آفرینش و توزیع هنر بر هنر تأثیر میگذارد،دستگاه تولید آفرینش هنری را مقید میکند و هنر را در برخی مسیرهای خاص میاندازد.
بکر نمیگوید این قیدوبندها هنرمندان را کنترل میکند و اراده و اختیارشان را میگیرد،بلکه کسانی را که درگیر دستگاه تولیدند درون نظامی از قیدوبندها میبیند: «منابع در دسترس بعضی کارها را ممکن،بعضی را آسان و بعضی دیگر را دشوارتر میسازند؛هر الگویی از دسترسی نمایانگر عملکرد نوعی سازمان اجتماعی است و به بخشی از الگوی قیدوبندها و امکاناتی تبدیل میشود که به هنر تولید شده شکل میدهد.
هنرمندانی که تصمیم میگیرند از مواد خاص کارهای هنری استفاده کنند یا مواد متعارف را به شیوههای متعارف به کار ببرند،راه آسان را انتخاب میکنند چون این مواد به راحتی در دسترس و مناسب کارشان است(اگرچه هزینهی خرید این مواد میتواند یک مشکل باشد).
» دستگاههای توزیع تولید هنر از نظر بکر با فعالیتهایی همراه است که نیاز به درک بینش هنری به شکلی خاص(شیء مادی یا اجرا)دارد.
این گفتهی کرین(2991)پذیرفته شده است که میگوید:به جای تقسیمبندی سنتی فرهنگ متعالی و فرهنگ مردمپسند،راه بهتر برای شناخت و طبقهبندی عرصهی هنر کنونی نگاه کردن به بافتی است که هنرها در آن به مردم عرضه میشوند.
عوامل دیگر در ساخت هنر پژوهش تولید فرهنگ راههای دیگری را نشان میدهد که طی آنها ویژگیهای دستگاههای آفرینش،تولید و توزیع میتوانند به اثر هنری شکل دهند."