خلاصه ماشینی:
"با اندازهگیری شاخصهای بهرهوری میتوان مشخصساخت که تلاشهای بهرهوری تا چهحدی مفید بوده استاندازهگیری بهرهوری نیز میبایست براساس یک سیستممناسب و اصولی انجام گیرد در غیراین صورت نمیتوانبه نتایج آن اطمینان و انتظار بهبود در آن را داشت یکیاز موارد مهم در اندازهگیری بهرهوری مشخص کردن طولدوره ارزیابی است که به عواملی نظیر دسترسی به اطلاعات،ماهیت عملیات تولیدی و اهداف مدیریتی بستگی دارد.
لازم به توضیح است که هرگزارزش و تاثیر عمیق استفاده از اصطلاحات ساده«متشکرم»،«دستتان درد نکند»و در مقابل انجام کارهای ساده را دستکم نگیرید زیرا این کارها سبب ایجاد تعهد در کارکنان و بهدنبال آن افزایش فعالیت و بهرهوری در آنها میگردد.
ازاینرو سازمانهاینیکاندیش همواره بر بهبود مستمر کیفیت کاری کارکنانخود توجه خاصی میکنند و این الگوی رفتاری در مدیران سازمانها،کاهش ضایعات و بهبود کیفیت محصول را به همراهدارد که نتیجه نهایی آن نیز افزایش بهرهوری است.
«کوهئی گوشی که زمانی مدیر سازماندهیمرکز بهرهوری ژاپن بوده و تا به حال هم با آن سازمان رابطهخود را قطع نکرده است در سال 1980 گفت:25 سال پیشما جنبش بهرهوری را با این عقیده که هدف نهایی و غایی آنباید افزایش سطح رفاه و آسایش کارکنان باشد آغاز کردیم،زیرا ما معتقدیم که تنها بهرهوری فیزیکی نمیتواند به اینهدف کمک کند مگر آنکه کارکنان با علاقه برای شرکتکار کنند و با این احساس که کار آنها مهم است نسبت بهانجام آن تمایل و انگیزه لازم را داشته باشند.
افزایشبهرهوری ضمن اینکه سبب افزایش کیفیت محصول شده وقیمت تمامشده آن را کاهش میدهد،بازدهی سرمایه را نیزافزایش داده و توان پرداخت دستمزدهای بالا برای شرکتهارا فراهم میسازد که این هردو از عوامل اصلی ایجاد ثروتملی محسوب میشوند."