خلاصه ماشینی:
"دیگر آنکه پس از توضیح کوتاهی که در مورد فعل سببیآمده است،از دانشآموز خواسته شده که ده جمله را مطابقمثال زیر به شکل سببی درآورد: Example.
I often have my hair cut که ظاهرا پاسخ مورد نظر مؤلف یا مؤلفین این کتاب بوده است،عمل«کوتاه کردن مو»توسط شخص دیگری انجام میشود وبنابراین جملهی b از نظر منطقی با جملهی a متفاوت است.
البته بطور کلی این سئوال در اینجا مطرح میشود که آیاضرورتی دارد که با توجه به کاربرد محدود فعل سببی،آنرا دراین مقطع تحصیلی تدریس نمود؟و آیا بهتر نیست که درصورت وجود چنین ضرورتی،برای گزینش تمرینها بهکتابهای دستوری معتبر در زبان انگلیسی مراجعه نمود؟ هیئت تحریریه دربارۀ پارهای از نکات مقالۀ بالا نظریاتی داردلیکن ترجیح میدهد که نخست از خوانندگان و بخصوص از کسانی کهافعال سببی را تدریس کردهاند تقاضا کند تا نظرات و تجربیات خود رادر مورد این دسته از افعال برای مجله رشد ارسال فرمایند."