خلاصه ماشینی:
"آزمون چه کاری رااز زبانآموز میخواهد؟کدام یک از وظایفی را که در این فصل به آنهااشاره شده است میتوان در آن آزمون یافت؟در چند قسمت از آزموناز محصلین خواسته شده است تا در مورد لغت،بدون آنکه آن را درمتن جمله ببینند،به داوری بنشینند؟در واقع کدام یک از مهارتهایی راکه مورد آزمایش قرار میگیرد،باید مهارت معلم به شمار آورد(و نهمهارت کسانی که از زبان انگلیسی به عنوان وسیلهای برای برقراریارتباط استفاده میکنند)؟ 5-یک آزمون لغت که شبیه نمونههای صفحات قبل باشدتهیه کنید(در آن آزمون زیر لغات را در پاراگراف خط کشیده بودیم وزبانآموزان میبایستی از میان لغاتی که داده شده بود لغتی مناسبلغتی که شمارهگذاری شده بود انتخاب میکردند) 6-با بهرهگیری از پاراگراف مورد استفادۀ شمارۀ 5 بگوئیدبه چه صورت میتوان از آن پاراگراف برای کلوز (Cloze) تست(کهدر آن زبانآموزان برای تکمیل جملات پاراگراف،لغاتی را پیدامیکنند)استفاده کرد و نیز بگوئید که هنگام استفاده از چنینپاراگرافی،کدام یک از لغات آن را حذف میکنید؟ 7-توضیح دهید که چگونه میتوانید از دیکته(در ارتباط بایک تصویر بزرگ)برای آزمایش تست،آنطور که در صفحات قبلآمده است،استفاده کنید؟ 8-به تجربۀ شما در مقام یک معلم و آموزندۀ زبانهای،از چهراههائی میتوان به بهترین وجه دریافت که کدامیک از لغات واقعاآموخته شدهاند؟ میمه A ده فعلی که به تصویر درمیآیند (به تصویر صفحه مراجعه شود) میمه B (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) ripe sorry ugly yellow rough sour universal young round special unusual *این صفات در یکی از لیستهای زیر یا بیشتر آمده است."