خلاصه ماشینی:
"در پایان سه ماهه اول سال 1968 فروش اتومبیلهای خارجی درآلمان بمیزان 8 و 22 درصد بازار داخلی رسید و از بقیه سهم 2 و 77 درصد بهاپل و فورد که در درجه دوم و سوم تولید اتومبیل قرار دادند حدود 5 و 33درصد بازار را اشقال کردند و سپس فولکس واگن که ساخت کارخانهفولکس بورک آلمان است بزرگترین سازنده بود و بعد هم دائیملونیز؟؟؟که سازنده اتومبیلهای بنز است درجه چهارم را در دست داشت وب ام و شهر مونیخ و نسواوتو اونیون بقیه 7 و 43 درجه تولید را در دستداشتند.
طبق گزارشی که از طرف انجمن سازندگان اتومبیل آلمانی اخیراانتشار یافته است«در شرایط درازمدت بازار استرالیا برای فروشاتومبیلهای سواری اروپائی روبکاهش است» ولی پس از فکر و مطالعه زیاد کارشناسان فولکس واگن آلمان راهحلی برای این مشکل بدست آوردهاند کارخانه مونتاژ کلیتون در استرالیااخیرا دارای تولیدی است بمعیار 70 دستگاه در روز که معادل نصفی ازظرفیت تولید کارخانه است و بنابراین هیئت مدیره این کارخانه برای فروشمقدار تولید اضافی با بعضی از رقبای خود در بازار استرالیا مشغول مذاکرههستند در نتیجه در سپتامبر امسال دو مدل سواری ژاپنی داتسون 1000 وداتسون؟؟؟در برابر رقیب خود«بیتل»یعنی فولکس واگن در استرالیاعرضه شدهاند.
مدیر شرکت دائیلمر بنز شهر اشتوتگارت که سازنده معروف ماشینهای سواری مرسدس بنز میباشد در مصاحبه اخیر خود چنین گفت که کمپانیبنز ساخت مدلهای خود را در سالهای 1968 و 1969 مانند گذشته ادامهخواهد داد و تولید خود را از 19000 دستگاه در ماه به 20000 دستگاهخواهد رسانید(در سال 1969) در شش ماهه اول سال 1968 این کمپانی حدود 100,103 ماشینسواری تولید کرد که با تولید ماههای مشابه سال گذشته برابری داشه است."